بیانات آیت‌الله العظمی جوادی آملی پیرامون یمن


حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی (حفظه الله)، صبح جمعه 6 آبان ماه 1400 با جناب آقای ابراهیم الدیلمی، سفیر ویژه جمهوری یمن در تهران و نماینده انصارالله یمن دیدار و گفتگو گرد.

این دیدار در طی سفر یک‌رزوه سفیر یمن به قم جهت زیارت حرم حضرت فاطمه معصومه(س) و دیدار با برخی از مراجع و علما انجام پذیرفت.

رهنمودهای معظم‌له پیرامون مسئله یمن

آیت الله العظمی جوادی آملی در این دیدار با اشاره به ایام هفته وحدت در بیاناتی اظهار داشتند: ایام هفته وحدت باید فرصتی برای توجه ویژه به مسائل مهم جهان اسلام مانند مسئله یمن باشد.

ایشان تاکید داشتند: این حرف جهانی اسلام است که در بیان امام صادق علیه السلام تجلی یافته که حضرت فرمود اگر کسی شاهد ظلم ظالم باشد و به مظلوم کمک نکند شریک ظالم است، لذا کمک نکردن به مردم مظلوم یمن در واقع همدستی با دشمنان و متجاوزان به یمن است.

معظم له خاطرنشان کردند: مجاهدت در راه حق توفیقی است که نصیب برادران مجاهد یمنی شده و همه وظیفه دارند در زمینه های مختلف از جمله مسائل آموزشی، علمی و خودکفایی به مجاهدان یمنی آموزش های لازم را بدهند.

ایشان در پایان اذعان داشتند: همه برادران و مجاهدان یمنی به صحیفه سجادیه توجه ویژه داشته باشند، این کتاب صرفا یک کتاب دعا نیست، این صحیفه سراسر درس عزت، استقامت و شرف است لذا با این کتاب ارزشمند بیش از گذشته مانوس باشید.

در ابتدای این دیدار سفیر یمن گزارش از وضعیت اسفبار مردم یمن در نتیجه حملات ائتلاف سعودی، محضر آیت الله العظمی جوادی آملی ارائه نمود.

سابقه حمایت از مردم یمن

لازم به ذکر است، معظم‌له در گذشته نیز از مقاومت مردمی یمن حمایت و نسبت به سکوت جهان اسلام در مقابل جنایات سعودی خبیث در حق مردم یمن اعتراض داشته‌اند.

صوت زیر قسمتی از جلسه تفسیر قرآن ایشان است که موضع صریح ایشان را پیرامون مسئله یمن روشن می‌سازد.

در این بیانات، حضرت آیت الله جوادی آملی(حفظه الله) به بیان نکاتی پیرامون آیه 9 سوره حجرات و در دفاع از مردم مظلوم یمن می‌پردازند
همچنین ایشان به لزوم مبارزه علیه ظلم آل‌سعود اشاره و از توجه صرف به قرائت قرآن و مسابقات قرآنی و عدم توجه برای عمل به قرآن انتقاد کردند.

گزارش مختصری از سفر سفیر یمن به قم

در تصاویر زیر به گزارش خبرگزاری تسنیم، تصاویری از سفر یک روزه جناب آقای ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن در تهران را به قم مشاهده می‌کنید.

ایشان در این سفر با سه تن از علما و مراجع تقلید، دیدار و گفت‌وگو کرد.

آیت‌الله نوری همدانی ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بقاء امت اسلامی را منوط به اتحاد و همبستگی و جهاد در مقابل استکبار عنوان نموده و مردم یمن و پیروزیهای آنها به رهبری سید عبدالملک الحوثی را نمونه بارز از این مقاومت عنوان و سکوت مسلمانان و جامعه جهانی در برابر جنایت‌های صورت‌گرفته در یمن را تقبیح کردند.

حضرت آیت‌الله جوادی آملی نیز ضمن برشمردن ضرورت جهاد در برابر بدخواهان  ودشمنان امت اسلامی، بر لزوم همراهی و یاری به مردم یمن در این عرصه تاکید کردند.

آیت‌الله اعرافی، رئیس حوزه های علمیه کشور نیز ضمن برشمردن ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های علمیه، آمادگی حوزه را برای همکاری و تبادل علمی با مراکز دینی یمن اعلام کردند.

ابراهیم الدیلمی، سفیر یمن هم ضمن ابلاغ سلام رهبر انصارالله، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی به حضرات آیات عظام و ابراز خرسندی از این ملاقات‌ها، به تشریح وضعیت یمن و همراهی مردم مقاوم این کشور با محور مقاومت به‌رغم محاصره هفت‌ساله و مشکلات موجود اشاره کرد.

الدیلمی همچنین بر لزوم افزایش همراهی و کمک به این بخش مهم محور مقاومت تاکید و آن را باعث تقویت روابط بین دو کشور در برابر ائتلاف سعودی-آمریکایی عنوان و جمهوری اسلامی ایران را تنها حامی مردم یمن در برابر این تجاوز و ستمگری معرفی کرد.

جهت مشاهده خبر این دیدار در سایت دفتر حضرت آیت‌الله العظمی جوادی آملی اینجا کلیک کنید.

اخبار

آیت الله جوادی آملیابراهیم الدیلمیسفر قمسفیر یمنسوره حجراتصحیفه سجادیهمبارزه با ظلمیمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *