تصویر گزارش جشن عید غدیر قم سال 1401

هر رخداد تاریخی، امتدادی در طول زمان دارد. هرچه آن رخداد مهمتر باشد، امتداد آن در تاریخ و اثرگذاری بیشتری خواهد داشت. بنابر روایات صحیح معصومین علیهم‌السلام بزرگترین و محترم‌ترین روزی که خداوند آفریده است، روز عید غدیر است. پس باید بزرگترین امتداد را در تاریخ داشته باشد. وقایع تاریخی را هم که نگاه کنی، همین مطلب را می‌رساند. از غدیر به کوچه‌های بنی‌هاشم و به کربلا رسیدیم و این خط هنوز باقی است تا به یمن و ظهور برسد. پس این فریاد یمنی باید در جشن عید غدیر، پیوند خود را با حضرت حجت عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف نشان می‌داد. پس باهم جمع شدیم تا در جشن عید غدیر سال 1401 در بلوار حرم تا حرم قم، موکب برپا کنیم.

در جشن بزرگ نیمه شعبان سال 1400 در عمود 40 بلوار پیامبر اعظم صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم مستقر بودیم، لذا در عید غدیر هم در همان مکان قبلی موکب را برپا کردیم تا مخاطبان بتوانند ما را پیدا کنند.

فرهنگ دسته رفتن در میان شیعیان برای نخستین بار توسط شیعیان زیدی حکومت آل‎بویه و در دسته‌های شادی جشن عید غدیر وارد شد و سپس دسته‌های عزارداری هم جای خود را پیدا کردند. لذا نمی‌شد جشنی در میان دسته شادی عید غدیر در قم برپا شود و از برادران یمنی دعوت نکنیم.

با کمک ستاد مردمی اجتماعات مهدوی شهر قم مقدمات برپایی موکب انجام شد. دسته شادی با سخنرانی و هدایت حجت‌السلام و المسلمین حاج احمد پناهیان از ابتدای بلوار به راه افتاد و سیل انبوه جمعیت وارد بلوار شد. بنابر آمارهای رسمی در عرض چند ساعت پیاده‌روی در عصر روز عید غدیر نزدیک به یک میلیون نفر زائر پیاده وارد به سمت مسجد جمکران به راه افتاد.

در کلیپ زیر شما می‌توانید تصاویر بسیار زیبایی از روند برگزاری این ایستگاه صلواتی و سخن زائران و خادمان در موکب را مشاهده کنید.

فعالیت‌های موکب

انصارالله یمنعید غدیر قمکمک به یمنموکب اویس قرنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *