عکس خبر نشست گردشگری مقاومت

امروزه زمانی نیست که نیاز باشد برای همگان اهمیت پرداختن به مسئله گردشگری را توضیح داد. حضور یک گردشگر یا زائر از منطقه‌ای در یک زیست‌بوم دیگر فی نفسه کار فرهنگی جهت نزدیکی فرهنگ آن دو منطقه است. نشست گردشگری مقاومت، ظرفیت بی‌نظیری بود که بتوان مبحث مهم و مغفول گردشگری میان یمن و ایران را بررسی کرد.

بنا به دعوت رسمی، از گروه جهادی اوبس قرنی برای حضور دعوت شد. اولین این نشست‌ها در شهر قم و به میزبانی شهرداری این شهر بود.

دعوتنامه اولین نشست گردشگری مقاومت
دعوتنامه حضور در نشست تخصیی گردشگری در قم

هماهنگی‌های لازم با سفارت یمن در ایران انجام گرفت و برادر، دکتر عبدالرحمن راجح(مسئول اتحادیه یمنی‌های مقیم ایران) جهت حضور در این نشست معرفی شدند. با معرفی ایشان به وزارت کشور حضور ایشان به عنوان یکی از سخنرانان این برنامه فطعی شد.

سخنان ایشان پیرامون وجود ظرفیت عمده برای حضور گردشگران یمنی در ایران با استقبال بسیار خوب کارشناسان و مسئولان حاضر در برنامه همراه شد. معرفی مقاصد مورد علاقه یمنی‌های برای سفر و زیارت در ایران، چراغ روشنی شد در ذهن حاضران در نشست. از جمله نکاتی که شیرینی سخنان ایشان را افزود، صحبت و تسلط ایشان در سخنرانی به زبان فارسی بود. در پایان مراسم نیز، سند ملی گردشگری مقاومت که توسط وزارت کشور و وزارت گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی تدوین شده بود، به صورت افتخاری توسط جناب آقای راجح به امضاء رسید. (مشاهده گزارش این نشست در سایت رسمی مجمع بین‌المللی گردشگری )

مقاومت یمن از انقلاب اسلامی الهام می‌گیرد

مسئول انجمن یمنی‌ها در ایران گفت: مردم یمن از دوران خلافت عباسی، پرچم‌دار مقاومت بودند و ارتباط بین یمن و ایران به بیش از دوازده قرن می‌رسد.

این قسمتی از سخنان دکتر راجح در اولین نشست گردشگری مقاومت بود که مورد توجه خبرنگار فارس قرار گرفت. شما می‌تواید گزارش خبرگزاری فارس را در سایت رسمی آنها از طریق لینک زیر مطالعه کنید.

رشت، میزبان دومین نشست

پس از استقبال خوب حاضران از ظرفیت‌های مشترک گردشگری بین یمن و ایران، از گروه جهادی اویس قرنی برای حضور در دومین نشست نیز، دعوت به عمل آمد. پس از انجام هماهنگی‌های لازم، برادر جلال السهیلی برای حضور در این مراسم معرفی شدند.

ایشان در ادامه سخنان دکتر راجح در نشست پیشین، به بیان زمینه‌های مشترک فرهنگی میان ایران و یمن که می‌تواند زمینه‌ساز توسعه گردشگری میان ایران و یمن باشد پرداخت. با توجه به اینکه میزبان این نشست شهرداری رشت بود، تمرکز ویژه‌ای بر روابط تاریخی منطقه دیلم(استان گیلان) با یمن انجام شد. همچنین به برخی از مشکلاتی که در پیش ورود گردشگران و زائران یمنی به ایران قرار دارد پرداختند.

دومین نشست گردشگردی مقاومت در رشت
تصویر یادگاری حاضران در نشست

از میهمانان اصلی این برنامه می‌توان موارد زیر را نام برد:
_ جناب آقای دکتر جلالی «معاون صنایع دستی وزارت گردشگری»
_ جناب آقای نادری «رئیس کمیته مجمع کلانشهرهای ایران»
_ جناب آقای فرامرزی «رئیس دبیرخانه کمیسیون فرهنگی اجتماعی کلانشهرهای ایران»
_ جناب آقای یزدانی «سرپرست شهرداری رشت»
_ رئیسان ادارات فرهنگی و اجتماعی شهرداری‌های شیراز، کرمان، قم و تهران

شما می‌توانید جهت مشاهده گزارشات تفصیلی پیرامون این نشست، لینک‌های زیر را مشاهده بفرمائید.

تجمع‌ها و مراسماتگزارش فعالیت‌ها

انصارالله یمنسفر به یمنگردشگری بین المللیگروه فرهنگی جهادی اویس قرنی

۳ نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *