درنگی در توقیف کشتی‌ اسرائیل در دریای سرخ توسط یمن

تصویر خبر توقیف کشتی اسرائیل دریای سرخ

پس از اعلام رسمی جنگ به رژیم صهیونیستی و موشک‌باران شهرهای اسرائیل و پس از توقیف مقتدرانه کشتی گلکسی لیدر اسرائیل توسط انصارالله یمن ، موجی از غرور و افتخار کشورهای اسلامی و عربی را فراگرفت و هشتک #الحوثی_سید_العرب ترند شد.

رژیم صهیونیستی و آمریکا بهت زده از این اقدام در معرض تهدیدی قرار گرفتند که هیچ راه مقابله‌ای با آن نداشتند.پس از آن بود که اخبار متعددی توسط رسانه‌های غربی از دریای سرخ مخابره شد.از درخواست کمک و مفقودی یک کشتی انگلیسی، تا ربودن دو کشتی دیگر از اسرائیل

تا امروز که خبر حمله با دو موشک به ناوشکن آمریکایی در پس دستگیری پنج نفر از مجاهدین یمنی توسط نیروی دریایی آمریکا که قصد توقیف یک کشتی اسرائیلی را داشتند و دفع این حملات موشکی توسط پدافند ناوشکن آمریکایی مخابره شد. البته فرمانده نیروهای دریایی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد: حمله به یک کشتی تجاری در خلیج عدن که از ما درخواست کمک کرده بود بواسطه پنج نفر(ملیت آن‌ها ذکر نشده) صورت گرفته بود که در هنگام ارسال نیرو برای آزادی کشتی، آن‌ها سعی به فرار با قایق خود کردند که در نهایت به دست نیروهای آمریکایی افتادند.

  1. این نوع از حملات در خلیج عدن بواسطه قایق و چند نفر نیرو، در سال‌های گذشته نیز وجود داشته و شباهت زیادی با حملات دزدان دریایی دارد.
  2. همچنین خلیج عدن واقع در جنوب تنگه باب المندب از مناطق تحت کنترل انصارالله فاصله زیادی دارد. (به تصویر مناطق تحت کنترل طرف‌های یمنی بنگرید)

اما نکته قابل توجه سکوت مقامات یمنی در خصوص این ادعاها است. در میانه رد و بدل شدن این اخبار، پوستر معناداری توسط انصارالله منتشر شد:

به خواست خدا دستاوردهای بیشتری خواهیم داشت.

اولین کشتی در تصویر، کشتی اماراتی است که در اوایل سال ۲۰۲۲ توقیف و تسلیحات موجود در آن توسط انصارالله ضبط شد. کشتی دوم نیز کشتی اسراییلی توقیف شده اخیر است.

تصویر توقیف کشتی های امارات و اسرائیل در یمن

انتشار این پوستر تلویحا بیانگر این نکته بود که خبر خاصی نشده و عملیات‌های انجام گرفته برای توقیف کشتی اسرائیل توسط یمن صرفا همان مورد قبلی بوده است.

روز گذشته نیز نصرالدین عامر، چهره رسانه‌ای انصارالله نوشت: تا زمانی که به صورت رسمی انجام عملیاتی را تایید نکنیم، مسئولیت آن را نیز نخواهیم پذیرفت. این چیزی است که همه باید بدانند.

توئیت نصرالدین عامر پیرامون توقیف کشتی اسرائیل یمن

به نظر می‌رسد پس از اقدامات وحشیانه صهیونیست‌ها، انصارالله از مشروعیت لازم برای عملیات علیه اسرائیل را داراست و نظام استکبار علاوه بر آنکه از توان لازم برای مقابله برخوردار نیست، لذا قصد دارد با تکنیک همیشگی مظلوم‌نمایی و ملتهب نشان دادن شرایط دریای سرخ، اعتبار لازم را برای ورود عملیاتی کسب کند.

واضح است این مطلب به معنای انکار حضور نظامی ارتش یمن در دریای سرخ و عملیات علیه ناوگان اسرائیل نیست. ولی باید توجه داشت که انصارالله اثبات کرده که شجاعت آن را دارد که در صورت اقدام نظامی آن را بپذیرد و به صورت رسمی اعلام کند. چیزی که در طی سال‌های متمادی جنگ گذشته به وفور شاهد آن بودیم. پس قبل از اعلام رسمی نیروهای مسلح یمن، باید همه این اخبار را به دیده تردید نگریست.

اخبار

انصارالله یمنتوقیف کشتی های اسرائیلیدریای سرخطوفان الاقصینصرالدین عامر

۳ نظرات

  • سلام
    ضمن عرض خداقوت
    در نظر داشته باشید در ایران طیفهای سیاسی وجود دارند که به هیچ عنوان با رهبری ایران و جریان انقلاب اسلامی نه تنها همراه نیستند ، بلکه کاملا در تضاد باآن بوده و حتی قصد سرنگونی جمهوری اسلامی را دارند ، بنابراین ااز اینکه برخی رسانه های ایرانی با رسانه های غربی و اسرائیلی همراهی میکنند نگران نشوید و بدانید که در ایران انقلاب یمن طرفداران بسیاری دارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *