متن کامل بیانات سخنرانان اولین نشست تکریم حضرت زید(ع) در قم

عکس خبر اولین نشست حضرت زید بن علی(ع)

در روزهای پایانی تابستان 1401 هجری شمسی و در آخرین روزهای ماه محرم الحرام، به همت گروه جهادی اویس قرنی، آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها و اتحادیه دانشجویان یمن در ایران و با حضور اندیشمندانی از ایران و یمن نشستی علمی در تکریم و تبیین شخصیت حضرت زید بن علی علیما‌السلام برگزار شد. (جهت مشاهده گزارش این نشست اینجا کلیک کنید.) در این صفحه متن کامل بیانات سخنرانان ایرانی و یمن دعوت شده در اولین نشست تکریم و تبیین شخصیت حضرت زید(ع) به صورت فیلم ارائه شده است.

نخستین این سخنرانان جناب آقای عبدالحسین خسروپناه بود. ایشان استاد و پژوهشگر فلسفه دین و رئیس مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه است. در این نشست ایشان به طرح مسائل روایی پیرامون حضرت زید(ع) می‌پردازد. در فیلم زیر متن کامل بیانات ایشان در اولین نشست تکریم شخصیت حضرت زید(ع) قابل مشاهده است.

با کلیک روی اینجا می‌توانید قسمتی از سخنان ایشان را که مورد توجه خبرگزاری رسمی حوزه قرار گرفته است، مشاهده بفرمائید.

در ادامه سخنان السید العلامه عبدالله حمود العزی از علماء یمن پیرامون منزلت حضرت زید(ع) پخش شد. به علت محدودیت در اینترنت یمن، ایشان از طریق صوتی با این نشست در ارتباط بودند که متاسفانه در حین بیانات ایشان، ارتباط ما قطع گردید. در فیلم زیر بیانات ایشان که در نشست ارائه شد قابل شنیدن است.

پس از ایشان سراغ استاد یوسف الحاضری، از سخنرانان شهیر یمنی رفتیم تا از بیانات ایشان پیرامون حضرت زید بن علی(ع) استفاده ببریم. کلیپ زیر فیلم سخنرانی ایشان در این نشست است.

قسمت پایانی مراسم به سخنان حجت‌الاسلام روح‌الله توحیدی اختصاص داشت. ایشان با بررسی علل و زمینه‌های تاریخی توانستند تصویر روشنی از زمینه‌های قیام حضرت زید بن علی(ع) را ارائه دهند.

اخبار

انصارالله یمنحرم حضرت معصومهحضرت زید بن علیعبدالحسین خسروپناهقیام زید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *