پاسخ به یک سوال پیرامون حملات انصارالله به اسرائیل

عكس خبر حملات انصارالله به اسرائیل

  • سوال: حملات انصارالله به اسرائیل کاهش یافته یا حملات به هدف نمی‌رسند!؟

ورود انصارالله به نبرد مستقیم تا کنون دست کم یک میلیارد دلار هزینه روی دست اسرائیل برای پر کردن خلاء پدافندی جنوب فلسطین اشغالی گذاشته و نقش حمایتی حاکمان منافق کشورهای عربی جنوب اسراییل را نیز برای مسلمانان آشکار کرده است؛ اما آیا حملات متوقف شده است!؟

از آنچه به اخبار رسمی و غیر رسمی می‌شود استناد کرد باید گفت که حملات جنبش انصارالله به اسرائیل همچنان ادامه دارد اما یمن مانند مقاومت فلسطین و لبنان نیست که بدون هیچ مانعی به خاک فلسطین اشغالی دسترسی داشته باشد و موانع رسیدن این حملات به خاک فلسطین اشغالی متعدد و پرشمار شده است.

موانع رسیدن حملات انصارالله به خاک فلسطین اشغالی را می‌توان در موارد زیر برشمرد:
۱. سامانه‌های پدافندی و جنگنده‌های سعودی که پرواز خود را در شرایط کنونی افزایش داده‌اند.(به نظر می‌رسد دیدار خالد بن سلمان، وزیر دفاع سعودی از آمریکا نیز برای هماهنگی در همین موارد بوده است)
۲. ورود مستقیم ناوهای آمریکایی مستقر در دریای سرخ و جنگنده‌های آمریکا برای انهدام پرتابه‌های یمن
۳. نقش منافقانه دو کشور اردن و مصر و فعال کردن سامانه‌ها و جنگنده‌ها برای ممانعت از حملات انصار الله
۴. و در آخر، ناوها و جنگنده‌ها و پدافند خود اسراییل

در روزهای گذشته اخبار متعددی از ایفای نقش هر کدام از این چهار عامل در انهدام موشک‌ها و پهپادهای انصار الله منتشر شد که بیانگر کار سخت یمن برای عبور از این سامانه‌های چند لایه دارد.

حال چه باید کرد؟

انصارالله گزینه بهتری برای ایفای نقش موثرتر با هزینه کمتر برای خودش و هزینه گزاف‌تر برای رژیم صهیونیستی دارد.

دریای سرخ راهگذر اصلی تجارت اسراییل با آسیا است و رژیم صهیونیستی حداقل ۵۰ میلیارد تجارت سالانه با کشورهای آسیایی دارد که ناامن شدن دریای سرخ برای کشتی‌های تجاری اسراییلی می‌تواند ضربه اقتصادی کلانی به این رژیم وارد کند.

انصارالله تجربه اینگونه حملات هشداری برای ترساندن تجار را در ممانعت از صادرات نفت و گاز یمن داشته و این تجربه را بدون مانع‌های حمله مستقیم به خاک فلسطین اشغالی، می‌تواند بر ضد منافع اقتصادی این رژیم در دریای سرخ ایجاد کند.

بندر ایلات را چه کنیم؟

مقاومت عراق با رونمایی از موشک کروز جدید خود و استفاده موفق از آن در حمله به جنوب اسرائیل، نشان داده که می‌تواند این مسئولیت را گردن گرفته و به خوبی و با موانع کمتری اجرا کند.

جنبش انصارالله فقط هر از چند گاهی چند پهپاد یا موشک ارزان‌تر بفرستد تا نیروهای مستقر شده برای مقابله با حملات یمن را همچنان به خود مشغول نگاه دارد.

اخبار

اسرائیلانصارالله یمنحملات به اسرائیلحمله موشکی یمنطوفان الاقصی

۳ نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *