نانوایی مکانیزه امام حسن

پس از همکاری در ساخت 6 نانوایی صنعتی در یمن، با همکاری گروه جهادی اویس قرنی و موسسه توسعه بنیان یمن ، در ولادت حضرت زینب کبری سلام‌الله‌علیها سال 1401 هجری شمسی، نانوایی تمام تمام مکانیزه امام حسن مجتبی علیه‌السلام در ناحیه شعوب صنعاء یمن آغاز به فعالیت کرد.

بر اثر رشادت‌های نسل مالک اشتر در یمن، صحنه نظامی در کارزار نبرد در حال تغییر بود. میادین نظامی و سیاسی به سرعت در حال تغییر به نفع انصارالله به جلو می‌رفت؛ اما غول قحطی همچنان بین مردم در حال جولان دادن بود. مادرانی بودند که فرزندان رشید خود را با افتخار به میادین جهاد می‌فرستادند و هنگامی که پیکر آنها در قامت شهادت می‌دیدند، غرق افتخار می‌شدند. ولی مادرانی هم بودند باید هر روز با چشمان خود، شاهد ذره ذره آب رفتن فرزندان کوچک خود می‌شدند. این درد را نمی‌شد فروخورد و باید همه همت را جمع می‌کرد تا کاری وسیع را سازماندهی نمود.

باید فریاد می‌زدیم

خوشبختانه موسسه توسعه بنیان زیرساخت آن را فراهم نموده بود. مذاکرات به سرعت انجام گرفت و توافق برای ساخت هفتمین نانوایی مکانیزه در یمن به نام نامی کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام انجام پذیرفت. اولین فراخوان مومنین و نیکوکاران محترم جهت جذب مشارکت‌های مردمی در تاریخ 1401/02/07 انجام شد.

هر کجا که مردم به صحنه آمدند، صحنه‌های پیروزی خلق شد. حضور آنها روز به روز بیشتر می‌شد. خیلی‌ها سوال داشتند، آیا این نانوایی‌ها اینجا ساخته می‌شود؟ نان کاملا رایگان توزیع می‌شود؟ گندم از کجا تهیه می‌شود؟ حتی برخی بودند که قصد داشتند به عنوان نانوا خود را به آنجا برسند. کشاورزانی بودند که می‌خواستند از گندم خود به این نانوایی برسانند. لذا باید در کنار پاسخگویی به این سوالات، تولید محتوای بیشتری انجام می‌شد.

فراخوان انجام شده برای جذب مشارکت‌های مردمی

در نهایت به لطف حضرت حق و به برکات کریمانه امام مجتبی علیه‌السلام در ایام ولادت حضرت زینب سلام‌الله‌علیها نانوایی خیریه صنعتی در منطقه شعوب آغاز به بهره‌برداری نمود. این مجموعه، نان بیش از ۴۰ هزار خانواده نیازمند یمنی را به صورت روزانه و رایگان تأمین می‌کند. کلیپ زیر گزارشی مراحل ساخت و بهره‌برداری این مجموعه پرخیر و برکت است.

نانوایی زیرزمینی، سوژه خبرگزاری فارس

با انتشار تصاویر از مراحل ساخت نانوایی مکانیزه امام حسن علیه‌السلام، توجه خبرنگار فارس به آن جلب شد. سوژه آنقدر بکر و جذاب بود که ارزش ساعت‌ها مصاحبه را داشت. در طی تماس آنها با آقای سید احمد(مسئول گروه جهادی اویس قرنی) مصاحبه انجام شد. سوال‌ها آنقدر دقیق و با رعایت جزئیات بود که مطلبی را از قلم جا نگذارد. انتشار این گزارش همراه بود با موجی از استقبال مردمی از روند ساخت این نانوایی. شما می‌توانید این گزارش جذاب و خواندنی خبرگزاری فارس را از طریق لینک زیر مشاهده کنید.

پیشنهاد می‌شود جهت مشاهده استقبال و احساسات گرم مردمی از ساخت این نانوایی، حتما نظرات زیر این گزارش را در سایت خبرگزاری فارس مطالعه بفرمائید.

شما هم سهیم شوید

بلافاصله پس از انتشار گزارش ساخت این نانوایی، جمع‌آوری کمک‌های مردمی برای ساخت نانوایی بعدی را آغاز کردیم. شما نیکوکاران و خیرین محترم می‌توانید جهت مشارکت در ساخت این مجموعه از نانوایی‌ها در یمن از طریق لینک زیر، اقدام به پرداخت کمک‌های نقدی خود کنید.

ساخت نانوایی صنعتیگزارش فعالیت‌ها

شماره حساب کمک به یمنشماره کارت کمک به یمنفعالیت هاکمک به یمن

۳ نظرات

  • درودوصلوات ورحمت خدابریمن ودوستدارانش
    خداوندراهزاران بارسپاس که به چشم خویش
    یاوران امام زمان عج رامیبینیم ودوستشان داریم ودعاگویشان هستیم ان شاءالله هنگام
    ظهورماهم درکنارپرچم های یمنی حاضرباشیم

  • خدا قوت و دست مریزاد.
    بنده وظیفه خود می‌دانم در این راه قدمی بردارم.
    خدا را شاکرم که قبلا توفیق داشته ام و به اندازه وسع خود مشارکت کرده ام
    اما به توفیق الهی انشاالله باز هم در این مسیر خواهم بود
    به خدا بهترین باقیات صالحات همین است

  • سلام بر مردم دوست داشتنی و خاص یمن آرزو دارم روزی یمن را ببینم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *