در قسمت «درباره ما»، صحبت از مشارکت در ساخت 6 نانوایی صنعتی به میان آوردیم.

گروه جهادی اویس قرنی در راستای برنامه اطعام رمضانی موسسه بنیان یمن، اقدام به ارسال نقشه‌های ساخت و مشارکت در تأمین هزینه‌های ساخت آن از محل نذورات مردمی شد.

فیلم زیر، مراحل ساخت اولین نانوایی خیریه را در اردیبهشت ماه سال 1398 در یمن نمایش می‌دهد.

در کلیپ‌ زیر گوشه از روند فعالیت اولین واحد این مجموعه نانوایی، به تصویر کشیده شده است. این نانوایی که ظرفیت پخت 200 هزار نان را به صورت روزانه داراست، به تامین نان 20 هزار خانواده‌ فقیر تحت پوشش موسسه شهداء اختصاص دارد.

کلیپ زیر گزارشی از راه‌اندازی سومین خط تولید این مجموعه نانوایی هاست. در این کلیپ گوشه از روند ساخت این مجموعه به تصویر کشیده شده است.

این مجموعه نانوایی که ظرفیت پخت 18 هزار نان را در ساعت دارد، اختصاص به تامین نان 125 هزار خانواده‌ فقیر تحت پوشش موسسه شهداء قرار گرفت.

نبوغ بالای اهل یمن در ارتقاء و افزایش بازدهی دستگاه‌ها سبب شد که میزان تولید نان بحمدالله بسیار بیشتر از پیشبینی اولیه باشد.

در خط تولید نان این مجموعه 70 نفر داوطلب در طول شبانه روز فعالیت می‌کنند.

در کلیپ زیر که گزارش شبکه المیادین از فعالیت این نانوایی در یمن است، نکات جالبی را مشاهده می‌کنید. بیشتر کارکانان و داوطلبان این نانوایی از جانبازان جنگ هستند که روزی در مقابل ائتلاف سعودی_آمریکایی جنگیده و امروز مشغول خدمت‌رسانی به مردم هستند.

نکته قابل توجه آنکه  به علت شرایط محاصره، امکان کمک به یمن از طریق رساندن مواد غذایی وجود ندارد. از سویی دیگر، برای رساندن یمن به مرحله خودکفایی، نیاز است تا به جای ارسال کمک‌های غذایی، آموزش تولید غذا در دستور کار قرار بگیرد.

بدیهی است که برای گذر از بحران فوق‌العاده حاد انسانی، ارسال مواد غذایی به صورت آماده نیز مورد نیاز است؛ ولی سیاست‌گذاری کلان می‌بایست در راستای رساندن یمن به خودکفایی حرکت کند.

فیلم زیر، گزارشی از شبکه المسیره (رسانه رسمی انصارالله) از فعالیت این مجموعه نانوایی‌ها در ماه رمضان سال 1400 در یمن است.

در کلیپ زیر، گزارشی از بازدید جناب آقای امین الحاکم، نماینده رسمی موسسه شهداء یمن در ایران را از سومین نانوایی صنعتی مشاهده می‌کنید که ایشان، مردم را به مشارکت بیشتر مومنین در ساخت این نانوایی‌ها دعوت می‌کند.

گروه جهادی اویس قرنی از همه طراحان  و سازندگان ماشین‌های صنعتی، بالاخص در صنایع غذایی و دارویی دعوت می‌کند تا با دانش خود به مردم مظلوم یمن کمک کنند. به حسب نوع دستگاه، مقامات یمنی آماده عقد قرارداد جهت دریافت نقشه ساخت اینگونه ماشین‌آلات هستند.

ممکن است کسی بتواند این افراد را معرفی کند یا دستگاهی را معرفی کند، که ما از اینگونه راهنمایی‌ها استقبال خواهیم کرد. قطعا اجر و ارزش اینگونه کمک‌ها بسیار بیشتر از کمک‌های مالی است و طراح این نانوایی صنعتی در ثواب رساندن نان به چندین هزار نفر از افراد مستضعف سهیم خواهد بود.

جهت مشاهده قسمت «درباره ما» در سایت گروه جهادی قرنی اینجا کلیک کنید.

به لطف خداوند متعال و کمک نیکوکاران محترم، هفتمین مجموعه از این نانوایی‌های خیریه به نام کریم اهل‌بیت، حضرت امام حسن مجتبی علیه‌السلام  ساخته شد. کلیپ زیر مراحل اولیه توسعه و ساخت این نانوایی است که ان شاء الله در ادامه گزارش‌های کامل آن را مشاهده خواهید کرد.

تصویر نانوایی صنعا

ساخت نانوایی صنعتیگزارش فعالیت‌ها

فعالیت هاکمک به یمنگروه فرهنگی جهادی اویس قرنیمهممواد غذایینانوایی صنعتییمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *