اواخر دی ماه سال 1400 بود که یک خبر هولناک، جهان را دچار بهت و حیرت کرد. رژیم خونخوار سعودی یک زندان را که محل تجمع افراد بی‌دفاع بسیاری بود هدف حمله هوایی سنگین خود قرار داد. پس از آن برای گرفتن انتقام شکست‌های مفتضحانه خود در میادین نبرد، مناطق مسکونی بسیاری را در شهرها مورد موشک باران قرار داد و در نهایت هم برای تکمیل این جنایت بزرگ، اقدام به انهدام تأسیسات مخابراتی یمن نمود تا خبر آن به جهانیان منعکس نشود. دیگر نمی‌شد سکوت کرد و با همه توان قیام کردیم. اقدامات متعددی انجام شد؛ از جمله برگزاری یک تجمع اعتراض‌آمیز بی‌نظیر در قلب شهر استانبول ترکیه در اعتراض به جنایات رژیم منحوس سعودی در یمن. ( جهت مشاهده سایر اقدامات انجام گرفته در اعتراض به این جنایت به انتهای این صفحه مراجعه کنید.)

گزارش حمله وحشیانه سعودی به زندان شهر صعده

تجمع اعتراض‌آمیز ترکیه

باید همیشه حساب ملت‌ها را از دولت‌ها جدا گذاشت. علیرغم چهره سکولاری که دولت ترکیه از خود نشان می‌دهد و روابط گرمی که با رژیم صهیونیستی و سایر مستکبرین جهان برقرار می‌کند، آزادی‌خواهان بسیاری در ترکیه زندگی می‌کنند که قلبشان مملوء از عشق به پیروزی اسلام و مستضعفین عالم است. باید همین ظرفیت‌ها را به میدان آورد تا خواب را از چشمان گرم ظالمان بگیریم و از همانجا که خیال می‌کنند منطقه امن آنهاست به آنها ضربه بزنیم.

کارها به سرعت هماهنگ شد. دوستان از مجموعه قدس‌تی‌وی پای کار آمدند و پیگیری‌ها شروع شد. باید کار بدون نقص و تمییز انجام می‌شد تا به ضرر مردم یمن تمام نشود. برای برگزاری تجمع، یکی از نقاط پرتردد استانبول در ترکیه انتخاب شد. مجوزها کسب شد و گروهی دیگر همزمان محتواها را تولید می‌کردند. در نهایت کارها انجام شد و فرخوان عمومی داده شد. علاوه بر شبکه تلوزیونی قدس تی‌وی‌، فضای مجازی ترکیه را نیز هدف قرار دادیم تا بتوان بیشترین استفاده را کرد.

روز موعود آمد و یک‌شنبه، 10 بهمن ماه سال 1400 فرارسید. نتیجه باورنکردنی بود. پرچم‌های سیدالشهداء با پرچم‌های ترکیه و انصارالله یمن و تصاویر سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی که در هم آمیخته شده بودند، منظره‌ای نبود که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت. تصاویر، گوشه‌ای از این حضور پرشور مردم استانبول در حمایت از مظلومین یمن است.

صدای لبیک به انصارالله یمن در قلب ترکیه

شعارهایی که داده می‌شد برای تحلیل‌‌گران سیاسی قابل پیش‌بینی نبود. کسی گمان نمی‌کرد انصارالله یمن در ترکیه اینقدر طرفدار داشته باشد.

صدای تکبیر مردم استانبول در حمایت از مردم مظلوم یمن و محکومیت آل‌سعود

لبیک مردم ترکیه به انصارالله یمن

بازتاب رسانه‌ای تجمع

همان‌طور که اشاره شد، این تجمع برای تحلیل‌گران سیاسی قابل پیش‌بینی نبود. در پی برگزاری این تجمع در استانبول، سفیر ترکیه در عربسان سعودی ناچار به ارائه توضیحات به مقامات این کشور شد. رسانه‌ها و خبرگزاری‌ها سریعا دست به قلم شدند. یک گمانه در قوی در فضای مجازی مطرح شد که رجب طیب اردوغان(رئیس جمهور ترکیه) را در مقابل آل‌سعود قرار داد. کاربران فضای مجازی با تحلیل این تجمع اینگونه می‌پنداشتند که پس از شکست خوردن انقلاب‌ها و جنبش‌های بهار عربی (بیداری اسلامی)، دولت ترکیه اقدام با پناه دادن برخی از سران اخوان المسلمین (که میدان‌دار اصلی بسیاری از این جنبش‌ها بودند) توانست امتیازات بسیاری را از این کشورها بگیرد؛ حالا قصد دارد با میدان دادن به انصارالله یمن همین سیاست را برای گرفتن امتیاز از عربستان سعودی به کار ببندد.

ولی همه این‌ها گمانه‌زنی‌هایی بیش نبود. از تصاویری که مردم در دست داشتند و شعارهایی که سر داده می‌شد به سادگی می‌توان عمق عقاید و احساسات آنها را فهمید. مردمی که به همراه همسران و فرزندان خردسال خود به میدان آمده بودند تا در برابر ظلم ظالم بی‌تفاوت نمانند.

سایر فعالیت‌ها در اعتراض به این جنایت:

 _ تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران
_ نمایش مظلومیت مردم یمن روی ساختمان BBC
تجمع اعتراضی مقابل سفارت امارات متحده عربی در آلمان
_تظاهرات در نیجریه در اعلام حمایت از مردم یمن
حضور در نماز جمعه تهران و همه نماز جمعه‌های ایران

تجمع‌ها و مراسماتگزارش فعالیت‌ها

انصارالله یمنترکیه استابولحمایت از انصارالله یمنحمایت از مردم یمنکمک به یمنگروه فرهنگی جهادی اویس قرنی

۲۷ نظرات

  • با سلام ودرود و خدا قوت به تمام مجاهدین راه حق ما در کنار شما هستیم آن شاالله ظهور نزدیک است ای یاوران مهدی( عج)

  • اللهم عجل لولیک الفرج. درود بر مردم مقاوم یمن .انشاءالله صبح پیروزی نزدیک است.

  • اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
    ان شاءالله به زودی زود امام زمان(عج) ظهور میکند
    زوال آل سعود و آل خلیفه و همه همپیمانان رژیم صهیونیستی حتمی است.

  • “بسم الله الرّحمن الرّحیم”
    سلام و خداقوت
    یمن عزیزم همیشه قوی و پایدار بمان ،اللّهم عجّل فی فرج مولانا صاحب الزّمان ارواحناله الفداء

  • سلام علیکم
    اجرکم عند الله
    ان شاء الله از سربازان آقا امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف باشید 🌷

    • امیدوارم به لطف حضرت حق و به حق خون جدم حسین در راه مولا صاحب الزمان و سید یمانی به شهادت برسم

    • و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون
      اللهم عجل لولیک الفرج….
      به امید آن روز …

  • درود و سلام نثار رزمندگان مقاوم و مردم مظلوم یمن. ان شاالله نصرت و امداد خداوند آنها را به پیروزی کامل برساند🙏🙏🙏

  • از صمیم قلبم در این روزها و شبهای عزیز ماه رجب، از خداوند نابودی آمریکا، اسرائیل، آل سعود، انگلیس و هر مستکبر و زورگو و ظالم را میخوام و پیروزی یمن و حزب الله لبنان و فلسطین و سایر ملل مسلمان را طلب میکنم ان‌شاالله

  • عشق است یمن عشق اللهی ملتی بی نظیر یاران واقعی امام عصر عج روحی فداه شما پیروزین یقین بدانید به برکت خون های پاک شهدای عزیزتان من عاشق این ملتم کاش کنار شما بودم

  • سلام
    واقعا عزت و شرف شما الگوی تمام مردم جهان باید باشه.
    درود و رحمت و غفران و برکات خداوند شامل حالتون
    انشاالله در صف اول سربازان ظهورید🤲

    • به دست شما و ما؛
      اسرائیل و آل سعود دو برادرخوانده منحوس (حرام زاده) هستند که باید از بین بروند.

  • طبق احادیث ،برادران یمنی ما ،خالص ترین یاران امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف هستند.امام صادق(ع) می فرمایند: «در میان درفش ها (پرچم ها)، هدایت گرتر از درفش یمانی وجود ندارد، چون درفش حق است و شما را به سوی صاحبتان دعوت می کند … پس به سوی او بشتابید که درفش او درفش هدایت است. بر هیچ مسلمانی سرپیچی از او جایز نیست و اگر کسی چنین کند، اهل آتش است، زیرا او مردم را به حق دعوت می کند».

    • سلام
      خداوند انشاالله ظهور آقام امام زمان رو نزدیک کنه و خداوند خودش به داد دل مردمان یمن برسه
      لعنت به آل سعود و آمریکا لعنت

  • انشالله هم سقوط آل سعود را ببینیم و هم دولت سکولار و منافق ترکیه که در شان این ملت نیست.

    • اللهم عجل لولیک الفرج ع، یاران یمنی حضرت خدا حفظتان کند

  • کاش من هم می‌تونستم در این تجمعات حاضر بشم… از سالها قبل وقتی دیدار یمنی های مظلوم با رهبر دیدم لحظه ای نیست که براشون دعا نکنم… انشالله ظهور امام زمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *