روز جهانی قدس در بیانات شهید سید حسین بدرالدین الحوثی

عکس خبر سایت روز قدس سید حسین

شهید سید حسین بدرالدین را می توان بانی راهپیمایی روز قدس یمن دانست. در این نوشتار اهمیت روز قدس در سخنان سید حسین الحوثی را مرور می‌کنیم. (جهت آشنایی با شخصیت شهید بزرگوار، سید حسین بدرالدین الحوثی اینجا کلیک کنید.)

لبیک گویی به ندای امام خمینی(ره) در دعوت به بزرگداشت روز جهانی قدس

سید حسین بدر الدین الحوثی فرمودند : امام خمینی(ره) شخصیتی است که به رویارویی و مواجه‌ی جدی با تمام دشمنان اسلام شناخته شده است. او در مقابل آمریکا ایستادگی کرد و آن را شیطان بزرگ نامید و علت تمام ذلت‌ها، اهانت‌ها و دیگر مصائبی که بر مسلمانان روا داشته می‌شود را این کشور اعلام نمود.
در این ماه مبارک امام خمینی آن بزرگمرد از نسل اهل بیت نبوت و خاندان رسالت این موضوع را مطرح کرد که آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان، روز جهانی قدس نام بگیرد و از همه‌ی مسلمانان جهان دعوت نمود که این روز را گرامی بدارند، در بزرگداشت آن بکوشند و از آن برای کسب بصیرت و هوشیاری و ایجاد آمادگی برای رویارویی با دشمنان بهره ببرند.

اهمیت این روز از دیدگاه امام خمینی(ره)

تا جایی است که ایشان اعلام فرمودند: «روز قدس روزی است که باید تمام ملت‌های اسلام باهم توجه بکنند و این روز را زنده نگهدارند. اگر یک هیاهویی از تمام ملت‌های مسلمین بلند بشود، روز جمعه‌ی آخر ماه مبارک که روز قدس است، همه‌ی ملتها قیام بکنند ـ همانکه حالا همان تظاهرات، همان راهپیمایی‌ها را بکنند ـ این مقدمه می‌شود از برای اینکه انشاءالله جلوی این مفسدین را ما بگیریم و کلک اینها از بلاد اسلام کنده بشود.»

همچنین می‌فرمایند: «امیدوارم که مسلمان‌ها روز قدس را بزرگ بشمارند و در همه ممالک اسلامی، در روز قدس در جمعه آخر ماه مبارک تظاهرات کنند، مجالس داشته باشند، محافل داشته باشند، مسجد داشته باشند، در مسجد فریاد بزنند. روز قدس، روز بسیج عمومی مسلمانان است.

درک کامل امام خمینی(ره) نسبت به مشکل اصلی در رویارویی با اسرائیل و راهکار آن

قضیه‌ی اسرائیل قضیه‌ای نیست که صرفاً به فلسطینی‌ها مرتبط باشد، این قضیه به کل مسلمانان ارتباط دارد، حتی اگر فلسطینی‌ها اسرائیل را به رسمیت بشناسند، حتی اگر قبول کنند که شهروندان حکومت اسرائیل باشند برای بقیه مسلمانان مجاز نیست که این کار آنها را تائید کنند یا از جهاد در راه ریشه کن کردن این غده‌ی سرطانی همانطور که امام خمینی (ره) فرمودند شانه خالی کنند. این زمامداران عرب اصلاً و ابداً به این دعوت ایشان لبیک نگفتند و تا همین امروز هم در راستای احیای این روز بزرگ کاری نکرده‌اند، درحالیکه بزرگداشت روزهایی که یهود و مسیحیان به آنها آموخته‌اند را به شکل رسمی برگزار می‌کنند، روز جهانی زن، روز کارگر، کریسمس و عید آغاز سال میلادی و بسیاری دیگر از مناسبت‌ها که یهود و مسیحیان آن مناسبت‌ها را به آنان آموخته‌اند در کشورهای مختلف عربی مورد توجه بوده و آنها را تعطیل رسمی اعلام کرده‌اند.

اهمیت و جایگاه روز قدس در احیای دشمنی با آمریکا و اسرائیل

شهید سید حسین بدرالدین الحوثی می‌فرمایند: «روز قدس روزی است که باید ملت‌ها خود به سمت این امور متوجه شده تا تحت تأثیر رسانه‌های یهود و رسانه‌هایی که برای حکومت‌های مسلمانان سکوت در برابر یهود را توجیه می‌کنند بایستند و تحت تأثیر آنها قرار نگیرند. رسانه‌هایی که به لحاظ روانی درون مسلمانان احساس یأس و شکست را تزریق می‌کنند. چرا حکومت‌های عربی در بزرگداشت روز قدس کاری نمی‌کنند؟ چون در مقاومت در برابر اسرائیل و مبارزه با یهود و مسیحیان جدیتی ندارند، چون اساساً آنها دوستان یهود و نصارا بوده و دوستان آمریکا و انگلستان و حتی بدون شک برخی از آنان دوستان اسرائیل هم هستند، اینها بودند که باعث تعطیلی و نابودی کشاورزیکشور های اسلامی شدند و نگذاشتند ملت‌ها در این زمینه و در کل مسائل مربوط به خوراک و پوشاک و غیره به خودکفایی برسند، این زمامداران بودند که مسئله را به‌جایی رساندند که ما از رویارویی و نبرد نظامی با این دشمنان عقبنشینی کرده و به نبردی فرهنگی و بین تمدنی رسیده‌ایم که نیازمند این است که امت از نو به پا خیزد و خود را از نو بسازد تا به سطحی برسد که بتواند با غرب و پسرخواندهی غرب یعنی اسرائیل مواجهه کند.

اهمیت خشمگین بودن از دشمن در ساختن یک کشور و استقلال آن

دشمنان ما تلاش بسیاری کردند تا احساس دشمنی با یهود و نصاری را از وجود ما پاک کنند، البته آنها دشمن‌اند طبیعتاً علیه ما کار می‌کنند، همانطور که قرآن اشاره کرده، دشمن باکمال جدیت در این راستا می‌کوشد که حتی خوراکمان را هم از او طلب کنیم تا او با منت و باحالت ترحم آن را برای ما تأمین کند، ما را به زانو درآورده و خوار و خفیف کردند. دلیلش – همانطور که قبلاً گفتم –هم این است که آنها مطمئن‌اند که ما نمی‌توانیم در برابرشان کاری کنیم، آیا اسرائیل در کشورهای عربی مبارز نمی‌طلبد؟ آیا اینطور نیست که درحالیکه اعراب خیال اسرائیل را از جواب به تعدی‌هایش راحت کرده‌اند، به آنها حمله می‌کند و کشورهای عربی هم در این حد پاسخ می‌دهند که در جلسه‌ای گرد هم آمده و این کارهای اسرائیل را محکوم کنند! در همین حد و نه بیشتر.

چرا کتاب‌های درسی ما از محتوایی که فرزندانمان را با احساس دشمنی نسبت به آمریکا و اسرائیل بار بیاورد خالی است؟ دشمنی با یهود و نصارا، چرا هیچکدام از وزارت خانه‌های ما هیچ فعالیتی در این راستا انجام نمی‌دهند که این ملت بتواند در صورت جنگ با اسرائیل ولو فقط برای یک ماه دوام بیاورد؟

روز قدس، روز توجه دادن امت به راهکار برونرفت از مشکلات است

به همین دلیل با توجه به اینکه این امت همیشه در نبرد با اهل کتاب بوده و خواهد بود، از ابتدای بعثت پیامبر و شاید تا آخر تاریخ، خداوند درباره‌ی آنها مطالب بسیار زیادی را برای ما بیان نموده و راهکار مقابله با اینها را هم دراثنای مطالب خود درباره‌ی آنان فرموده و ما را به دشمنی با آنان تشویق کرده است و گفته که نباید با یهود و نصارا دوست شده و تحت ولایت آنان درآیید که اگر این اتفاق بیفتد، مسلمانان به هیچ وجه بر آنان پیروز نخواهند شد.

موضوع اصلی در این قضیه‌ی مقابله با اسرائیل، همانگونه که قبلاً بیان کردیم آن است که باید بینش صحیحی به این قضیه و راهکار برون‌رفت از آن داشته باشیم، همان چیزی که اکنون در میان ما مسلمانان و در رسانه‌های ما مفقود است و وجود ندارد و چون این امر محقق نشده، در دوستی با یهود و نصارا از همدیگر سبقت جسته و در توجیه کارهایشان می‌گویند: «می‌ترسیم اگر با آمریکا و فلان کشور روابط سیاسی برقرار نکنیم ما را به بهانه مبارزه با تروریسم هدف قرار دهند و ازا ین دست بهانه ها می‌آورند.

برگرفته از سخنان شهید سید حسین الحوثی در روز قدس
25 رمضان 1422 هجری قمری (22 آذر ماه سال 1380 هجری شمسی)

اخبار

انصارالله یمنسید حسین بدرالدین الحوثیشماره کارت کمک به یمنکمک به یمنگروه فرهنگی جهادی اویس قرنی

۱ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *