عکس خبر اولین نشست حضرت زید بن علی(ع)

در روزهای پایانی محرم الحرام سال 1401 هجری شمسی، به همت گروه جهادی اویس قرنی با همکاری آستان مقدس فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها در سال حضرت خدیجه سلام‌الله‌علیها کتابخانه حرم مطهر، اولین نشست علمی تکریم و تبیین شخصیت جناب زید بن علی علیهما السلام با حضور اندیشمندانی از ایران و یمن برگزار شد.

گزارشی از اولین نشست تکریم و تبیین شخصیت جناب زید بن علی(ع)

امام صادق علیه‌السلام در حق عموی خود، جناب زید بن علی(ع) می‌فرمایند: شهادت عموى خود را نزد خدا و براى رضاى او حساب مى‌کنم. همانا او خوب عمویى بود، همانا عموى من مردى براى دنیا و آخرت ما بود، به خدا سوگند! عمویم شهید شد مانند شهدایى که با رسول خدا و على و حسین شهید شدند، به خدا سوگند! او شهید از دنیا رفت. (عیون أخبار الرضا، ۱/۲۸۸ ، ح ۶)

پوستر رسمی اطلاع‌رسانی مراسم

در این نشست علمی، جناب حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه، (که بعدها به سمت دبیری شورای عالی انقلاب فرهنگی ایران رسید) به طرح مسائل روایی پیرامون حضرت زید علیه‌السلام پرداختند. همچنین حجت‌الاسلام روح‌الله توحیدی‌نیا از پژوهشگران دانشگاه ادیان و مذاهب قم، مسائل تاریخی پیرامون قیام ایشان را طرح فرمودند.

همچنین اندیشمندان یمنی نیز به طرح مسائل پیرامون انگیزه‌های قیام ایشان و تاثیراتی که نهضت ایشان بر جوامع اسلامی در طول تاریخ داشت اشاره کردند.

شما می‌توانید جهت مشاهده متن کامل بیانات سخنرانان حاضر در این نشست روی اینجا کلیک کنید. همچنین خلاصه‌ای از مباحث مطرح شده نیز در انتهای همین نوشتار قابل مشاهده است.

بازتاب مراسم در خبرگزاری‌های ایرانی

برگزاری چنین مراسمی تاکنون در شهر قم مسبوق به سابقه نبوده است. علاوه بر اهمیت موضوع، مکان برگزاری که در مرکز فقاهت ایران است نیز بر اهمیت موضوع افزود. از این رو خبرگزاری‌های مختلفی به پوشش این مراسم پرداختند. شما می‌توانید از طریق زیر این خبر را مشاهده کنید.

_ پوشش خبر مراسم در سایت رسمی آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله‌علیها

_ پوشش خبری مراسم در خبرگزاری حوزه

_ پوشش خبر در سایت خبرگزاری اهل‌بیت(ع)

خلاصه‌ای از مباحث مطرح شده توسط سخنران

یک اعتراف تلخ، ما کم کاری کردیم

روایتی از حضرت رسول(ص) در فضیلت حضرت زید(ع)

دفاع محکم امام رضا(ع) از حضرت زید بن علی(ع)

اعتقادات امامیه پیرامون حضرت زید بن علی(علیه‌السلام)

تمجید و ستایش‌هایی که امام باقر(ع) آنها را راجع به حضرت زید بن علی می‌داند

حضرت زید بن علی(ع) می‌تواند سبب اتصال یمن و ایران باشد

بررسی علل قیام حضرت زید بن علی (علیه‌السلام)

تجمع‌ها و مراسماتگزارش فعالیت‌ها

انصارالله یمنبنی امیهحرم حضرت معصومهحضرت زید بن علیعبدالحسین خسروپناهعلماء یمنقیام زید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *