نمایشگاه مظلومیت یمن در اربعین 1398

تصویر نمایشگاه اربعین 1398

با مدد حضرت سیدالشهداء و با استقبال گسترده عزاداران اربعین حسینی، با همکاری موسسه بنیان التنموییه در 12 نقطه از مسیر پیاده روی اربعین، اقدام به برپایی نمایشگاه مظلومیت یمن در اربعین سال 1398 کردیم.

این مجموعه نمایشگاهی با هدف رساندن صدای مظلومیت مردم یمن به زائران اربعین انجام پذیرفت. لازم به ذکر است دانشجویان یمنی و ایرانی، حضور بسیار فعال و چشمگیری در برپایی این نمایشگاه‌ها داشتند.

این تعداد نمایشگاه که از حوالی حرم امیرالمومنین(ع) در نجف شروع می‌شد، تا جنب حرم مطهر حضرت ابالفضل العباس(ع) در کربلا ادامه داشت. غرفه نجف که در حیات موکب فرهنگی حشد قرار داشت، جنب دفتر شهید ابومهدی المهندس قرار داشت.

اسقبال فرمانده شهید ابومهدی المهندس

برپایی نمایشگاهی با این وسعت در عراق، کار آسانی نبود. موانع زیادی وجود داشت که کار را دشوار می‌کرد. از سنگ اندازی‌های برخی از مسئولان غرب‌زده عراقی تا بروکراسی‌های پیچیده ایران و عراق برای مجوز خروج و ویزا و … خادمان موکب، بالاخص برادران یمنی. خبر که به فرمانده رسید، دستور همکاری کامل داد. وقتی قرار به تشکیل اولین جلسه خادمان بود، شخصا برای استقبال تا بیرون از ساختمان آمد.

استقبال فرمانده شهید، ابومهدی المهندس از خادمان یمنی و ایرانی گروه جهادی اویس قرنی

با اینکه نیمه‌های شب شده بود، فرمانده خوشحال و سرزنده بود. با شور و حرارت صحبت می‌کند و مجاهدت‌های اهل یمن را می‌ستود.

می‌گفت همین امروز به رهبر یمن نامه‌ای نوشتم. در آن نامه تضمین دادم که ما حواسمان به عراق هست و سربازان شما هستیم. حالا بچه‌های سیدعبدالملک اینجا هستند!!!

همه ظرفیت‌های حشد را در اختیار قرار داد. یک تویتا با راننده مسلح با مجوز تردد، چاپ بنرهای نمایشگاه، تعیین بهترین نقاط برای برپایی نمایشگاه، تهیه صندوق‌های جمع‌آوری کمک‌های نقدی و … . حتی حیات دفتر خودش را هم داد تا یک نمایشگاه در کنار دفتر او در سپاه بدر نجف ایجاد شود. مکانی که به موکب فرهنگی حشد معروف شده بود.

خلاصه برای رساندن پیام مظلومیت مردم یمن به زائران اربعین، همه توانی که می‌توانست را در اختیار قرار داد. اقدامی که در فشار کاری ایام اربعین، به هیچ وجه ساده نبود.

محل‌های برگزاری نمایشگاه

با مدد حضرت سیدالشهداء، 12 موکب فرهنگی در مسیر ایجاد شد. در این نقاط ضمن برپایی نمایشگاه جهت رساندن پیام مظلومیت مردم یمن، با حضور برادران یمنی به سوالات ایشان پیرامون اوضاع آن منطقه پاسخ داده می‌شد. همچنین صندوق‌هایی جهت جمع‌آوری کمک‌های مالی در مواکب قرار داده شده بود.

نقاطی که نمایشگاه مظلومیت یمن در اربعین 1398 درآنجا برپا شد عبارتند از:

در شهر نجف:
شارع امام صادق علیه‌السلام
دفتر سپاه بدر
پایگاه کتائب حزب‌الله
پایگاه عصائب اهل الحق

در مسیر نجف تا کربلا:
عمود 285، موکب امام رضا علیه‌السلام
عمود 902، موکب مردمی شباب المقاومه
عمود 550
موکب هاشم الحیدری (مسئول فرهنگی حشد‌الشعبی)
عمود 1080
عمود 1050

در شهر کربلا:
جسر الضریبه
ساحه الثقافی

کلیپ زیر، گزاش رسانه رسمی انصارالله یمن، شبکه تلوزیونی المسیره است که حال و هوای یکی از این نمایشگاه‌ها را نشان می‌دهد.

گزارش شبکه المسیره یمن از نمایشگاه مظلومیت یمن در اربعین 1398

عمود 285، مرکز اصلی فعالیت‌ها

در طی رایزنی‌‌هایی که با حجت‌الاسلام سید حمید حسینی، مسئول موکب امام رضا علیه‌السلام در عمود 285 انجام پذیرفت، ایشان ضمن موافقت و استقبال از حضور نمایشگاه مظلومیت یمن در این موکب، امکانات خود را در اختیار این نمایشگاه قرار دادند. لذا به علت دسترسی خوبی که این موکب به نجف داشت و همچنین، علاقه مردم ایران به موکب امام رضا(ع) و حمایت‌های حجت‌السلام حسینی از نمایشگاه، این نقطه به عنوان مرکز فعالیت‌ها انتخاب شد.

جمع دوستانه و با صفایی از خادمان ایرانی و یمنی شکل گرفت و در کنار ما، خادمان موکب امام رضاعلیه‌السلام نیز مشتاقانه به انجام فعالیت‌ها کمک می‌کردند. خادمان ایرانی که در این نمایشگاه حضور یافتند، از دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر تهران بودند.

میزان ابراز علاقه زائران به مردم یمن و حجم ابراز احساساتی که از جانب ملیّت‌های مختلف به یمن می‌شد، برای خادمان هم قابل پیشبینی نبود. چه بسیار چشم‌هایی که با دیدن تصاویر مردم گریستند و چه دندان‌هایی که با بغض آمریکا و اسرائیل و آل‌سعود حبیث به هم فشرده شدند.هر کس می‌خواست کاری برای یمن انجام دهد. برخی دست به دعا بلند می‌کردند که بهترین توشه ما از این سفر بود. برخی کمک‌های نقدی خود را به مردم مظلوم یمن هدیه می‌دادند. برخی سراغی از آدرس و فعالیت‌های ما در ایران می‌گرفتند که در ایران به فکر یمن باشند. برخی هم می‌ایستادند تا با خادمی در موکب، حامل پیام مظلومیت مردم یمن باشند. مثل این حاج‌آقا که یکی دو روزی رو تو موکب موندند و با نمایش عروسکی که همون جا طرحش رو نوشتند، مظلومیت یمن را به کودکان ایرانی منتقل کردند.

خادمان نمایشگاه اربعین 1398
جمعی از خادمان نمایشگاه مظلومیت یمن در اربعین 1398 _ عمود 285 _ موکب امام رضا علیه‌السلام
نمایشگاه اربعین 1398
نمایش عروسکی برای رساندن پیام مظلومیت یمن به کودکان

بهترین خاطره

بهترین خاطرات ما زمانی رقم خورد که فرمانده شهید ابومهدی المهندس، به دیدن غرفه 285 اومد. فرمانده با اینکه همه نوع کمکی که نیاز بود، به بچه‌های یمن انجام داده بود، ولی به دیدن ما آمد تا مستقیم در جریان امور قرار بگیرد.

رفقا که با دیدن فرمانده بزرگ مقاومت، حس غرور می‌کردند، نمی‌دانستند روزی خواهد آمد که باید خاطرات او را از کتاب‌های خاطرات شهدا مطالعه کنند.

البته شخصیت‌های دیگری نیز به غرفه‌ما سر زدند. از میان این افراد می‌توان به آیت‌الله عباس کعبی، عضو مجمع خبرگران رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اشاره کرد.

نمایشگاه اربعین 1398
حضور آیت‌الله کعبی در غرفه نمایشگاهی مظلومیت یمن در عمود 285

حال و هوای موکب و تلاش خادمین

در طی مدت استقرار ما در موکب، خبرنگاران زیادی گزارش تهیه کردند. ولی یکی از بهترین گزارش‌ها توسط برنامه مخاطب خاص شبکه سه سیما تولید شد.

گزارشی که خیلی خوب توانست حرف دل بچه‌هایی باشد که خادمی مواکب را کردند. در این کلیپ سخنانی از آقای ابومحمد سراجی قرار دارد که ترسیم کننده حرکت مردم یمن است که در امتداد حرکت عاشورایی حضرت سیدالشهدا علیه‌السلام قرار داد.

پیشنهاد می‌شود به هیچ عنوان تماشای این گزارش را از دست ندهید.

گزارش شبکه سه سیما و برنامه مخاطب خاص از غرفه نمایشگاهی یمن در اربیعن 1398

فعالیت‌های موکب

اربعین 1398برنامه مخاطب خاصحشد الشعبیشبکه المسیرهشبکه سهشهید ابومهدی المهندسفعالیت هاکمک به یمنگروه فرهنگی جهادی اویس قرنیمظلومیت یمنموکب امام رضانمایشگاه اربعیننمایشگاه مظلومیت یمنهاشم الحیدرییمن

۲ نظرات

  • سلام خیلی دوست داشتم به برادران و خواهران یمنیم کمک کنم ولی به دنبال یک موسسه و مکان مطمین برای ارسال کمک نبودم گرچه خودم یک انسان بی سرپرست اجاره نشین خود سرپرست بیکار مستضعف در نظام جمهوری اسلامی ایران هستم که هیچ نهاد ی حتی دینی و انقلابی حاضر به کمک به ما نشدند وتا به حال با آرزوی روزی هزاران هزار بار مرگ زندگی کرده ایم اما چون از کودکی آوارگی و نداری و کتک و تحقیر را چشیده ولمس کردم دوست داشتم هدیه به امام زمان علیه السلام به مردم مقاوم یمن کمک کنم و دوست داشتم بدانند که ناراحت نباشند در همه جا مستضعفین همدرد مثل شما وجود دارند حتی در کشور ابر قدرت اسلامی شیعه نشین ایران.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *