تصویر خبر اولین تجمع قرارگاه مردمی پشتیبانی یمن

با اینکه ابزارهای ارتباطی، گسترش فروانی کردند، ولی هنوز هیچ تعاملی مانند صحبت چهره به چهره نیست. با ملاقات حضوری است که می‌توان نحوه فعالیت یک مجموعه و مسئولان آن را شناخت و به آنها اعتماد کرد. لذا در مجموعه گروه جهادی اویس قرنی تصمیم گرفتیم تا اولین تجمع قرارگاه مردمی پشتیبانی یمن را برگزار کنیم.

کار برای اولین بار بود که انجام می‌شد و طبیعتا دشواری‌های فراوانی داشت. به رغم همه تلاش‌های بچه‌های جهادی اویس قرنی، هنوز خیلی از مسئولان و سخنرانان این گروه را نمی‌شناسند و طبیعتا کار هماهنگی را دشوار می‌کرد. از مدیریت محتوا و چیدن سین برنامه، تا پیدا کردن مکان مناسبت و سخنران و مداح، همه در چالش‌های جدی کار بود. با این همه مشکل دلمان گرم بود که ایام اربعین سیدالشهدا علیه‌السلام است و قصد داریم تا بیرق عزا را بلند کنیم؛ پس حتما حضرت به جلسه عنایت می‌کند.

با همکاری دانشگاه افسری امام حسین علیه‌السلام و مجموعه آستان شهدای گمنام ولایت، در جوار 8 شهید گمنام مدفون در این مجموعه، مکان جلسه مشخص شد. سخنران متعددی را مدنظر گرفتیم و با توجه به زمان و مکان جلسه، حضرت حجت‌الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم، زحمت سخنرانی اولین تجمع قرارگاه مردمی پشتیبانی یمن را عهده‌دار شدند. کربلایی امین پویان‌راد از مداحان جوان و انقلابی تهران نیز به عنوان مداح مراسم انتخاب شدند. با یک هماهنگی اولیه، به سرعت تشکل‌های فراوانی اعلام همکاری کرده‌اند و وارد مرحله اجرایی شدیم. با صحبت‌های به عمل آمده، قرارشد تا جناب آقای عبدالکریم مطری، پیامی را که حاوی مظلومیت و اقتدار مردم یمن بود، قرائت کنند. (برای مشاهده سخنان جناب آقای مطری در مراسم، اینجا کلیک کنید.)

برای طراحی پوستر اطلاع رسانی، وسواس خاصی داشتیم. برنامه در غالب هیئت عزاداری و در آستانه اربعین برگزار می‌شد؛ لذا پوستر برنامه باید هم دارای مفهوم اربعین و هم دارای مفهوم یمن می‌بود. با چکش‌های فراوان بالاخره پوستر طراحی و مورد قبول واقع شد. در این پوستر که نقشه یمن به صورت حفره‌ای خراب شده در یک دیوار قرار داشت که پشت آن، تصویر نمادینی از کاروان اسراء کربلا بود. در واقع پوستر می‌خواست این پیام را برساند که کربلا امروز دارد در یمنی اتفاق می‌افتد که بر اسر دشمنی‌ها ویران شده است.

همکاری‌های پربرکت

به همت دوستان خیریه هنر، هسته بین‌الملل سازمان مرکزی بسیح دانشجویی و بسیج دانشگاه صنعتی امیرکبیر، نمایشگاهی از منتخب آثار گرافیکی تولید شده در رویداد «یمن و نقش من» برپا شد. در حاشیه این نمایشگاه، فیلم‌هایی از مظلومیت و اقتدار دفاعی مردم یمن به نمایش و از داوطلبان کمک به یمن ثبت‌نام به عمل آمد. همچنین خیرین بزرگوار می‌توانستند کمک‌های مردمی خود را برای حمایت از ایتام واریز نمایند.

این نمایشگاه با اسنقبال خوب مردم مواجه شد و توانست گوشه‌ای از مظلومیت مردم یمن را منتقل کند.

گزارش مراسم

علاوه بر تیم رسانه‌ای گروه جهادی اویس قرنی که در برنامه مستقر شده بود، از چندین خبرگزاری داخلی و خارجی نیز در این مراسم حضور داشتند.

کلیپ زیر که توسط گروه جهادی اویس قرنی تولید شده است، شرح کوتاهی است بر مراسم:

یکی از گروه‌های خبرنگاری حاضر در اولین تجمع قرارگاه مردمی پشتیبانی یمن، خبرنگار برنامه «نما دو» از شبکه دو سیما بود. به همت این عزیزان گزارش بسیار زیبا مفصلی از این برنامه و توضیحاتی پیرامون اوضاع یمن به روی آنتن رفت که در زیر مشاهده می‌‌کنید.

جهت مشاهده این برنامه در تلوبیون اینجا کلیک کنید.

در این ویدئو شما می‌توانید توضیحاتی را از جناب آقای سیداحمد، مسئول گروه جهادی اویس قرنی پیرامون این برنامه بشنوید. همچنان جناب آقای احمد الشامی، مسئول فرهنگی اتحادیه دانشجویان یمنی در ایران، جناب آقای حجت الاسلام و المسلمین حاج ابوالقاسم، نماینده محترم مردم زنجان در مجلس خبرگان رهبری و سخنران مراسم، جناب آقای عبدالملک فایع، کنسول اسبق یمن در ایران و جناب آقای عزالدین التمیمی، یکی از دانشجویان یمنی حاضر در ایران در این کلیپ سخنانی را ارائه می‌کنند.

از جمله تیم‌های خبری حاضر در این برنامه، گروه اعزامی از خبرگزاری دانشجو بود. علاوه بر ویدئویی که در زیر مشاهده می‌کنید، عکاسان اعزامی این خبرنگاری نیز به ثبت لحظات زیبایی از این برنامه پرداختند که در انتهای این خبر تقدیم شما می‌گردد.

برای مشاهده این گزارش در سایت خبرگزاری دانشجو اینجا کلیک کنید.

در این فیلم گزارشی، جناب آقای عبدالکریم مطری، نماینده موسسه بنیان التنموییه در ایران و جناب آقای سیداحمد، مسئول گروه جهادی اویس قرنی توضیحاتی را پیرامون یمن و این برنامه ارائه می‌کنند. همچنین شما می‌توانید گوشه‌ای از احساسات حضار در مراسم را پیرامون فضای حاکم بر این جلسه مشاهده کنید.

این برنامه علاوه بر پوشش خبری در رسانه‌های داخلی، در برخی از رسانه‌های خارجی نیز بازتاب داشت. از این میان می‌توان به خبرگزاری المسیره یمن که تلوزیون و رسانه رسمی انصارالله است اشاره کرد. فیلم زیر، گزارش شبکه المسیره یمن از این مراسم است که در تلوزیون یمن پخش شد.

گزارش پخش شده در تلوزیون یمن از مراسم

در این گزارش، جناب سردار نوراللهی، مشاور فرمانده دانشگاه افسری امام حسین علیه السلام، جناب حجت الاسلام و المسلمین حاج‌ابوالقاسم، جناب آقای سیداحمد، جناب آقای احمد الشامی و جناب آقای عبدالکریم مطری به بیان سخنانی پیرامون یمن و اولین تجمع قرارگاه مردمی پشتیبانی یمن پرداختند.

نکته‌ای که در خلال این گزارش قابل توجه است، حجم بسیار بالای بازخورد از مردم یمن در واکنش به این مراسم است. همانطور که در بیان شد، این گزارش که از تلوزیون یمن پخش شد، سبب شادی زیادی در بین مردم و مخاطبان یمنی داشت. مردم مقاوم یمن که سال‌هاست بر اثر محاصره و دشمنی آمریکا و آل‌سعود با آنها در محاصره شدید خبری هستند، با دیدن مردم ایران که پرچم آنان را برافراشته‌اند و شعار آنها را سر می‌دهند، بسیار شادمان شدند. همچین پس از انتشار این خبر، از طرف برخی از دستگاه‌های وابسته به انصارالله یمن از گروه جهادی اویس قرنی، تشکر و قدردانی شد که مایه دلگرمی فراوانی برای اعضای این گروه بود.

گروه خبری خارجی دیگری که در این برنامه حضور پیدا کرده بود، خبرنگاران اعزامی از خبرگزاری راپلی روسیه بودند. این گروه نیز که از ابتدای برنامه حضور داشتند، تمامی مراسم را پوشش داده و گزارش خبری خود را تولید کردند. برای مشاهده این گزارش در صفحه رسمی این خبرگزاری اینجا کلیک کنید.

در انتهای این خبر جا دارد از مسئولان آستان شهدای گمنام ولایت تهران که با تمام ظرفیت خود، برای برگزاری هرچه بیشتر این برنامه همکاری کرده‌اند و همچنین حضرت حجت‌الاسلام و المسلیمن حاج‌ابوالقاسم کمال تشکر و قدردانی را به عمل آوریم.

در پایان، تصاویری از این مراسم تقدیم می‌شود که توسط عکاس اعزامی از خبرگزاری دانشجو، سرکار خانم بهاره اسدی گرفته شده است. برای مشاهده این تصاویر در سایت رسمی خبرگزاری دانشجو، اینجا کلیک کنید.

تجمع‌ها و مراسماتگزارش فعالیت‌ها

آستان شهدای گمنام ولایت تهرانحاج ابوالقاسم دولابیحجت الاسلام و والمسلمین حاج ابوالقاسمفعالیت هاقرارگاه مردمی پشتیبانی یمنگروه فرهنگی جهادی اویس قرنییمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *