عکس بسته های درمانی

اواسط سال 1397 و سومین سال آغاز جنگ یمن بود که تهییه بسته‌های درمانی برای کودکان یمن در دستور کار قرار گرفت. در این صفحه، گزارش مختصری را از فرآیند این عملیات امدادرسانی مطالعه کنید.

با پیگری‌های حجت‌الاسلام و المسلیمن احسان بی‌آزار تهرانی، از سخنرانان شهیر کشوری و تولیت محترم امام‌زاده صالح علیه‌السلام تهران، تهیه بسته‌های درمانی برای کودمان یمنی در دستور کار قرار گرفت. با پیگیری‌های ایشان، خیریه حضرت رقیه سلام‌الله علیها به عنوان بزرگترین مجموعه خیریه کشور نیز برای مشارکت در این طرح اعلام آمادگی نمود. ولی ابتدا نیاز بود تا برای این عزیزان، وجود امکان ارسال کمک به یمن اثبات شود.

گروه جهادی اویس قرنی به عنوان بازوی فعالیت‌های مردمی موسسه توسعه بنیان یمن، ضمن برقراری جلسات و نشست‌هایی بین این عزیزان و مسئولان موسسه توسعه بنیان، ضمن برشمردن امکانات و فعالیت‌های این موسسه در یمن، این تضمین را به این عزیزان داد. مسئولیت تهیه و توزیع این بسته‌ها در یمن به موسسه الجرحی سپرده شد. موسسه الجرحی که یکی از موسسات وابسته به موسسه توسعه بنیان یمن است، به صورت تخصصی در زمینه سلامت و مسائل مربوط به جانبازان فعالیت می‌کند.

جناب آقای حسین صمدیان مدیر وقت خیریه حضرت رقیه سلام‌الله علیها در یک پیام ویدئویی، به صورت رسمی آغاز این عملیات را اعلام نمود. همزمان حجت‌الاسلام بی‌آزار تهرانی نیز در شبکه‌های اجتماعی، اقدام به جمع‌آوری کمک برای این منظور نمود.

در مرحله اول و در اسفند ماه 1397 و در آستانه چهارمین سالگرد آغاز جنگ یمن، بسته‌های کمک‌رسانی به ارزش ۳۶هزار دلار به یمن رسید. در کلیپ زیر، گزارش ارسال و توزیع این بسته‌های درمانی را در یمن مشاهده می‌کنید.

گزارش توزیع مرحله دوم بسته‌های درمانی در یمن

توزیع موفق مرحله اول، به همه انگیزه مضاعفی برای فعالیت داده‌بود. لذا بدون وفقه، فراخوان مرحله دوم نیز زده شد. این‌بار حجت‌الاسلام والمسلیمن بی‌آزار تهرانی بود که مقابل دوربین قرار گرفت و از مردم برای مشارکت در این طرح درخواست کمک کرد.

دعوت حجت‌الاسلام و المسلمین بی‌آزار تهرانی برای تأمین هزینه بسته‌های درمانی کودکان یمن

در مرحله دوم، کار وسعت بیشتری به خود گرفت و با کمک خداوند بسته‌های درمانی مفصل‌تری برای کمک به کودکان یمنی تهیه شد. در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۸، محموله‌ی داروهای ضروری برای کودکان یمنی که از محل کمک‌های مردمی جمع‌آوری شده بود به ارزش 50 هزار دلار در بین کودکان نیازمند یمنی توزیع شد.

تصاویری از ارسال کمک‌های مردمی به کودکان یمن در قالب بسته‌های درمانی به ارزش 50 هزار دلار

مرحله سوم و چهارم این طرح نیز، به لطف خداوند به انجام رسید. کلیپ زیر، گزارش توزیع چهارمین محموله بسته‌های درمانی در بهمن ماه ۱۳۹۸ بین کودکان یمن است.

توزیع چهارمین محموله کمک‌های دارویی به کودکان یمن

گفتی است در هفته‌های آغازین جمع‌آوری کمک‌های مردمی به یمن، روزنامه فرهیختگان مصاحبه جالبی را با جناب حجت‌الاسلام و والمسلیمن بی‌آزار تهرانی انجام داده که جالب توجه است. ایشان در این مصاحبه بیان کرده‌اند که در طی تنها یک هفته، بالغ بر 500 میلیون تومان از کمک‌های مردمی جمع آوری شده است. جهت مطالعه این گزارش در روزنامه فرهیخگان اینجا کلیک کنید.

امور پزشکی و بسته‌های درمانیگزارش فعالیت‌ها

احسان بی آزار تهرانیخیریه حضرت رقیهکمک به یمنکودکان یمنموسسه الجرحیموسسه توسعه بنیان التنموییه

۱ نظر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *