در هفتم دی ماه سال 1400، مجموعه گروه جهادی اویس قرنی و قرارگاه مردمی پشتیبانی یمن، اقدام به برگزاری تجمع در مقابل دفتر سازمان ملل در تهران کردند. ولی مگر چه اتفاقی افتاده بود؟

روزهای ابتدایی دی ماه بود که خبری هولناک، همه جهان را مبهوت کرد. جنگنده‌های رژیم سفاک سعودی، یک زندان را هدف حمله هوایی قرار داده بودند. کلیپ زیر، گزارشی از این اتفاق هولناک به روایت خبرنگار شبکه العالم است.

گزارشی از هدف قراردان زندان احتیاطی صعده در ابتدای دی ماه سال 1400

هدف قراردادن یک محل غیرنظامی که همه از ماهیت آن مطلع هستند، آن هم محلی که در آن تعداد افراد بسیاری که امکان فرار و نجات خود را ندارند یک جا جمع شده‌اند، جنایتی نبود که بتوان به سادگی از کنار آن گذشت و بی‌تفاوت فقط تماشا کرد. ولی در کمال ناباوری، هیچ یک از نهادهای بین‌المللی واکشنی به این جنایت نشان نداده و رسانه‌های آنها سعی در ساسنور کردن آن داشتند. همین سبب برانگیختن خشم آزادی‌خواهان جهان شد و اعتراضات بسیاری در جهان علیه آل‌سعود ترتیب داده شد.
فراخوان صادر شد. بدون لوگو و نام. قرار نبود کسی سهم‌خواهی کند. همه و همه یک هدف داشتند و همه به میدان آمدند.

فراخوان حضور در تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

برای سخنرانی و اعلام برائت از این جنایات و در اعتراض به سکوت و بی‌عملی مجامع بین‌المللی، استاد رائفی‌پور حاضر شدند. باران می‌آمد و خیابان باریک بود. مردمی را می‌دیدیم که با همسر و فرزندان خود آمده بودند. معطل شدند و در سرما ماندند. اما فریادشان ساکت نشد و پرچم حق را بلند کردند. در تصاویر زیر، حضور انبوه مردم را مشاهده می‌کنید.

حضور پررنگ برادران یمنی هم به زیبایی این تجمع افزوده بود.

دست‌نوشته‌ها، توجه را جلب می‌کرد. برخی به زبان فارسی همدردی خود را با مردم یمن ابراز می‌کردند. برخی به زبان انگلیسی سعی داشتند تا با مردم دنیا سخن بگویند. برخی به زبان عربی عاملان این جنایات را محکوم می‌کردند و برخی هم به زبان عبری، رأس فتنه یعنی اسرایل خبیث را هدف گرفته بودند.

تعدادی از دست‌نوشته‌ها و پلاکاردهای حاضرین در تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

سخنان استاد رائفی‌پور، شده بود همان بغض در گلویی که پس از چند سال مشاهده مظلومیت مردم یمن می‌خواستیم فریاد بزیم. ازدحام زیاد بود و بر بارش باران و سرمای هوا اضافه شده بود ولی ایشان هر طور شده بود خود را به مراسم رساند.

در کلیپ زیر، گوشه‌ای از سخنان ایشان را از دید دوربین خبرگزاری دانشجو مشاهده می‌کنید. (جهت مشاهده سخنان کامل ایشان از طریق صفحه آپارات گروه جهادی اویس قرنی، اینجا کلیک کنید.)

سخنان استاد رائفی‌پور در حمایت از مردم یمن مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

تنها خبرگزاری دانشجو نبود که خود برای پوشش این مراسم رسانده بود. شبکه پرس‌تی‌وی از این برنامه پخش زنده تلوزیونی ترتیب داد که کلیپ آن را در زیر مشاهده می‌کنید.

پخش زنده شبکه پرس‌تی‌وی از تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران

همچنین در تصاویر زیر نیز، گوشه‌ای از حضور اهالی رسانه را مشاهده می‌کنید.

سایر فعالیت‌ها در اعتراض به این جنایت:

_ نمایش مظلومیت مردم یمن روی ساختمان BBC
تجمع اعتراضی مقابل سفارت امارات متحده عربی در آلمان
– تجمع استانبول ترکیه در اعتراض به جنایات سعودی
_تظاهرات در نیجریه در اعلام حمایت از مردم یمن
حضور در نماز جمعه تهران و همه نماز جمعه‌های ایران

تجمع‌ها و مراسماتگزارش فعالیت‌ها

تجمعتهرانرائفی پورسازمان مللکمک به یمنگروه فرهنگی جهادی اویس قرنییمن

۳ نظرات

  • یا حق و یا رب الزهرای مرضیه”س” 🤲✋🤲 زنان و کودکان بسیاری، در جهان مظلومند. به همین خاطر شاهد بیشترین و شدید ترین خشم خداییم… و خدا خشم خود را بر کفار علنی خواهد کرد… آن گاه که دیگر راه فراری نخواهند داشت. همچون صدام و رهبر معدوم لیبی… و… ای مؤمنین!!! ای رهبران!!! ای شیعیان جهان!!! بشتابید و بدانید که تا ظلم بر زنان در جهان جاری و حاکم است، قبر فاطمه “س” همچنان مخفی مانده، و ما آرزوی زیارت قبر بانوی مظلومه و سرور زنان دو عالم را با خود به گور خواهیم برد. یادتان باشد ای مسئولین و ای مقامات ایرانی… زنی در غرب خاور میانه( ایران)، فریاد وا مسلمینا سرداده تا با نجات امثال او عاقبت روزی به قبر فاطمه”س” برسیم. این زن یک فرهنگی است که به خاطر پیروی از سیره سیدالشهداء”ع”، یعنی( امر به معروف و نهی از منکر)، عوامل ظالم، منافق، نفوذی و ضد انقلاب… ۳۰ سال سابقه رسمی او را مخفی کرده اند!!! تا دیگر زنی جرٱت نکند همچون فاطمه”س” حق دین اش و فدک اش را بطلبد./ بانوی فرهنگی ۶۵ ساله*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *