مظلومیت یمن BBC لندن

پس از جنایت وحشیانه رژیم خونخوار سعودی در دی ماه 1400 در هدف قراردادن یک زندان در یمن و به شهادت رسیدن تعداد زیادی از مردم بی‌دفاع، خشم بسیاری از مردم جهان برانگیخته شد. مخصوصا آنکه در پس این جنایت، رژیم سعودی اقدام به بمباران زیرساخت‌های اینترنتی و مخابراتی یمن کرد تا اخبار این جنایت به گوش جهانیان نرسد. در پی اعتراض به این جنایات که با بمباران سنگین مناطق مسکونی یمن در صنعاء و صعده همراه بود، گروه جهادی اویس قرنی اقدام به برگزاری اقدامات متعددی برای اعتراض به این جنایت انجام داد(گزارشات این اعراضات را می‌توانید در آخر این صفحه مشاهده کنید.) ولی این همه ماجرا نبود. باید صدای اعتراض از ایران فراتر می‌رفت و به گوش مادر فتنه می‌رسید. لذا عزممان را جزم کردیم تا بتوانیم نمایش مظلومیت مردم یمن را روی ساختمان مرکزی BBC در لندن انجام دهیم.

کار، کار آسانی نبود و هزاران خطر در آن وجود داشت. همه جوانب را سنجیدیم. همه بندها و تبصره‌های قانونی انگلستان را خواندیم تا برای اتفاقات بعدی آماده باشیم. همکاری و مجاهدت فراوان دوستان انجمن حقوق بشر اسلامی لندن حکم نفس را برای این کار داشت. همه چیز دست در دست هم داده بود تا فریاد اعتراض بلندتر شود. آنقدر بلند که روی بزرگترین رسانه دنیا سایه بیاندازد.

روز موعود فرا رسید. ۲۹ ژانویه ۲۰۲۲، مصادف با شنبه، ۹ بهمن ۱۴۰۰ کار را آغاز کردیم. برای اعتراض به سکوت رسانه‌های جهانی و اعمال سیاست مغرضانه پیرامون جنایات جنگی یمن در حمایت از جنایتکاران و نمایش مظلومیت مردم یمن، ساختمان BBC را انتخاب کردیم تا کار دست سایر رسانه‌ها بیاید. در ابتدای کار خیلی‌ها حواسشان نبود که چه اتفاقی دارد می‌افتد. ولی خیلی زود حواس همه را به خود جلب کرد. مخصوصا پلیس مهربان لندن را…

یک سرباز که مشغول نگهبانی بود جلو آمد و با لحن تند اعتراض کرد. ولی ما نیامده بودیم تا به این زودی‌ها کنار برویم. یک بی‌سیم کوچک کافی بود تا تعداد بیشتری از آنها وارد شوند. تا بخواهند سر برسند همه تصاویری که آماده کرده بودیم را نمایش دادیم. دیگر لزومی به ادامه کار نبود و حس کردیم که کنترل اوضاع دارد از دست ما خارج می‌شود. همین‌طور هم شد و کار به درگیری با پلیس لندن کشید و پس از آن چندتن از رفقای ما که کتک هم خورده بودند برایشان دردسر درست شد؛ ولی ارزشش را داشت و ما هم فکر همه جا را کرده بودیم. حس غرور می‌کردیم که حامل صدای مظلومیت مردم یمن شده‌ایم.

تصاویر زیر گزارش این اقدام غرورآمیز و تصاویر منتشر شده است.

فیلم زیر، فیلم کامل نمایش مظلومیت مردم یمن روی ساختمان BBC است.

اقدام غیراخلاقی شبکه العالم، باشگاه خبرنگاران جوان و برخی خبرگزاری‌ها

خبر این اقدام که با زحمت بسیار در حدود ساعت 10:30 شب در تاریخ 9 بهمن ماه به وقت ایران انجام شده بود، کمتر از 14 ساعت بعد (یعنی در در کانال گروه جهادی اویس قرنی قرار گرفت. انتظار می‌رفت که خبرگزاری‌های مختلف با پوشش این خبر راه را برای کمک به مردم مظلوم یمن تسهیل کنند. ولی متأسفانه اوضاع طبق پیشبینی ما جلو نرفت و این اتفاق پوشش رسانه‌ای خوبی در داخل ایران نداشت. (علیرغم پوشش خوب آن در رسانه‌های سایر کشورها)

از سویی دیگر در کمال ناباوری ما همان شب در شبکه العالم و فردای آن روز، باشگاه خبرنگاران جوان در اقدامی غیراخلاقی و به دور از شأن خبرنگاری خود، با حذف نام برگزار کنندگان این اتفاق آن را به صورت مختصر پوشش داد. به دنبال این امر برخی خبرگزاری‌ها گوی سبقت را از این دو خبرگزاری ربوده و با قراردان لوگوی خود در تصاویر این خبر، گزارش آن را به نام خود تمام کردند که ما از بردن نام آنها خودداری می‌کنیم.

جهت مشاهده این خبر در کانال گروه جهادی اویس قرنی اینجا و جهت مشاهده این خبر در سایت  خبرگزاری العالم اینجا و باشگاه خبرنگاران جوان اینجا کلیک کنید. (لطفا به زمان انتشار گزارش دقت کنید.)

نکته مهم

لازم به یادآوری است، گروه جهادی اویس قرنی به هیچ عنوان به دنبال سود و منفعت شخصی نبوده و با درج نام و لوگوی خود به دنبال کسب شهرت و یا اعتبار و یا هرگونه منفعت دیگری نیست. ولی متأسفانه یکی از مشکلات جدی در مسئله امدادرسانی به مردم مظلوم یمن، عدم اطلاع عمومی مردم از راه‌های مطمئن، امن و رسمی برای کمک است. تمامی هدف گروه جهادی اویس قرنی از معرفی خود به مردم، معرفی تنها راه رسمی کمک‌رسانی به مردم مظلوم یمن است تا بتوانیم از رنج‌های بیشمار ملت قهرمان یمن بکاهیم.

مخاطبانی که فعالیت‌های ما را دنبال می‌کنند می‌دانند که ما بیش از 5 سال بدون هیچ لوگو و نامی مشغول جمع‌آوری کمک و ارسال آنها به یمن بودیم و وقتی برای خودمان نامی انتخاب کردیم که به این نتیجه رسیدیم که برای ادامه این مسیر، می‌بایست یک هویت مستقل را به مردم معرفی کرد. قطعا که مخاطبان ما با درایت‌تر از آن هستند که نیاز به توضیح بیتشری باشد.

وَمَا تَوْفِیقِی إِلَّا بِاللَّهِ ۚ عَلَیْهِ تَوَکَّلْتُ وَإِلَیْهِ أُنِیبُ

سایر فعالیت‌ها در اعتراض به این جنایت:

تجمع مقابل دفتر سازمان ملل در تهران
تجمع اعتراضی مقابل سفارت امارات متحده عربی در آلمان
– تجمع استانبول ترکیه در اعتراض به جنایات سعودی
_تظاهرات در نیجریه در اعلام حمایت از مردم یمن
حضور در نماز جمعه تهران و همه نماز جمعه‌های ایران

تجمع‌ها و مراسماتگزارش فعالیت‌ها

BBCانصارالله یمنباشگاه خبرنگاران جوانبی بی سیشماره حساب کمک به یمنشماره کارت کمک به یمنکمک به یمنمظلومیت یمن

۷ نظرات

  • سلام باشگاه خبرنگاران جوان بی خود کرده حمایت نکرده مسعولش برکنار میکنم من حامی شما هستم وبه زودی کمک مالی خودم تقدیم میکنم من از شرایط یمن و…خوب و کامل تسلط ندارم اما کاخ بن سلمان باید با خاک یکسان کرد حیوان وحشی درنده احمقو

  • مسلمأ جواب ظلم به کودکان و زنان و مردان یمن را خواهند داد

  • سلام و درود خدا بر شما
    ایکاش خداوند توفیق بده تا بتونیم همگی به وظیفه خودمون در جهت آگاه‌سازی مردم در فضای مجازی و حقیقی به خوبی عمل کنیم .
    خدا قوت عزیزان

  • بسم الله القاصم الجبارین.سلام ودرود برادران غیور.سرفرازباشید و مستدام.کارجهادی ک برای رضای خداشروع شده صداش خبییلی بلندتر از کار ویترینی‌ست.احسنت ب شما جوانان ک خیلی ها اینروزها حرفتونومیزنن.من یک بانو در عرصه جهادم شمارومیبینم مصمم ترمیشم و اراده م محکمتر دراین راه میشه. دعای خیرما همراه شماست که صدای مظلومیت کشورهای مسلمان رو به گوش جهان میرسونید باشجاعت.بدون چشمداشت.یاعلی

  • ماشاءالله به غیرت شیعیان امیرالمومنین
    ان شاءلله به زودی نابودی آل سعود و تمامی ظالمین. خون مظلومین یمن بی جواب نخواهد ماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *