پس از اعلام پرشور اعتراضات مردمی در زمستان سال 1400 در اعتراض به جنایات ائتلاف آمریکایی _ سعودی در یمن، در فروردین ماه سال 1401 و در هفتمین سالروز آغاز جنگ یمن، گروه جهادی اویس قرنی با حضور در گفتگوی ویژه خبری، حامل صدای مظلومیت مردم یمن بود.

مسئولیتی بر عهده ما

در ساختار رسمی انصارالله یمن را که نگاهی بیاندازید، ذیل دفتر نمایندگی موسسه توسعه بنیان یمن در ایران، گروه جهادی اویس قرنی به عنوان بازوی فعالیت‌های مردمی این گروه فعالیت می‌کند. رسالت ما در همین عنوان قابل شناسایی است. یعنی با استفاده از ظرفیت‌های مردمی باید بتوانیم سهیل‌گر فعالیت‌های با موضوع یمن در ایران باشیم.

ذیل همین مسئولیت، پس از آنکه در زمستان پرحادثه‌ی سال 1400 توانستیم به بلندترین وجه ممکن صدای مظلومیت مردم یمن باشیم، در مجامع خبری نام ما شنیده شد. اولین روزهای سال 1401 و مصادف با آغاز جنگ نابرابر علیه مردم یمن بود که از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران برای حضور در گفتگوی ویژه خبری دعوت شدیم.

روز آغاز علیه مردم مظلوم یمن، روزی است که باید دغدغه‌مندان محور مقاومت آن را بزرگ و گرامی بدارند. قهرمان این روز فقط و فقط یمنی‌ها هستند. لذا مردم علاقه‌مندند که از قاب رسانه، شاهد سخنرانی مسئولان یمنی باشند.

لذا با هماهنگی برادر أحمد الشامی به عنوان مسئول فرهنگی اتحادیه دانشجویان یمن در ایران، ایشان را برای حضور در برنامه معرفی کردیم. مراحل به سرعت طی شد و با حضور ایشان موافقت به عمل آمد. مخصوصا پس از آنکه سخنان ایشان در 8 بهمن ماه گذشته در سخنرانی پیش‌خطبه نماز جمعه تهران بسیار مورد استقبال رسانه‌ها قرار گرفته بود. تبلیغات انجام گرفت و گفتگوی ویژه خبری با عنوان «یمن، پس از 7 سال مقاومت» در تاریخ 5 فروردین ماه سال 1401 تعیین شد.

شما در زیر می‌توانید فیلم کامل این گفتگو را مشاهده کنید.

یک انتقاد دوستانه به مسئولین خبری صدا و سیما

متاسفانه پس از گذشت سال‌ها از آغاز جنگ یمن، شاهد آن هستیم که یک توازن رسانه‌ای در اطلاع‌رسانی امور یمن در ایران وجود ندارد. نزدیک قریب به اتفاق اخباری که از یمن به ایران می‌رسد، چه از قاب رسمی رسانه ملی و چه در فضای مجازی اخبار نظامی است . گهگاهی هم اخبار سیاسی پخش می‌شود. اما آنچه که فضای خبری ایران دچار آن شده است، بایکوت اخبار وضعیت وخیم انسانی مردم مظلوم یمن است. مردم ایران تصور دقیقی از عمق فاجعه انسانی رخ داده در یمن ندارد و نهایت تصور آنها این است که محرومیت یمن معادل محرومیت مناطق محروم کشور خودمان است. در صورتی که آمار، وضعیت بسیار وحشتناک‌تری را نشان می‌دهد.

لذا از رسانه ملی توقع بود که همان‌گونه که از او انتظار می‌رفت و هماهنگ شده بود، از فرصت پیش آمده برای رساندن صدای مظلومیت یمن استفاده کند. ولی متاسفانه شاهد بودیم که همه زمان این برنامه به پرسش سوالات نظامی و سیاسی طی شد.

گزارش فعالیت‌هانمایشگاه‌ها

انصارالله یمنکمک به یمنگروه فرهنگی جهادی اویس قرنیگفتگوی ویژه خبری

۲ نظرات

  • سلام و درود خسته نباشین بشما و کسانی شمارو درایت کار یاری میکنن سلام مارو بمردم عزیز و دوست داشتنی یمن برسونید ان شالله ظهور آقا امام صاحب زمان عج

    محمدامین کرد از بلوچستان ایرانشهر

  • خدا قوت و خسته نباشید بشما و دوستانی که شمارو در این راه کمک میکنن آن شالله ظهور آقا صاحب زمان عج

    م..ا..کرد از بلوچستان ایرانشهر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *