حضور در جشن نیمه شعبان مسجد جمکران سال 1400


جشن بزرگ نیمه شعبان و مسجد مقدس جمکران، میعادگاه منتظران و روز امید مستضعفان عالم است. یمن نیز که پیشانی جبهه مقاومت و آخرالزمانی‌ترین رویداد منطقه است نیز نمی‌توانست در این جشن غایب باشد. لذا در جشن نیمه شعبان مسجد جمکران سال 1400 برادران ایرانی و یمنی در کنار هم به برپایی این جشن بزرگ پرداختند.

آغاز فعالیت

نمی‌توان در کلمات احساس آن روزها را توصیف کرد. حرکت پرشکوهی که در سال 1398 بیش از 3 میلیون نفر زائر پیاده را به جمکران کشانیده بود به علت ویروس منحوس کرونا، دو سال تعطیل شده بود و قرار بود تا دوباره زیر پرچم حضرت صاحب الزمان(عج) جمع شویم تا از زائران و عاشقان ایشان پذیرایی کنیم. هماهنگی‌ها سخت ولی شیرین بود. حجم بالای زائران طلب می‌کرد که حضور پرشور و جدی داشته باشیم. لذا در دو نقطه تصمیم به برپایی موکب گرفتیم. عمود 40 و عمود 95 از طریق‌الجنه یعنی مسیر حرم تا حرم شهر مقدس قم در بلوار پیامبر اعظم(ص)

برپایی موکب‌ها

در تقسیم‌بندی وظایف قرار بر این شد که عمود 40 که وسعت بیشتری دارد برای خدمات و نمایشگاه مظلومیت مردم یمن اختصاص یاید و عمود 95 برای برپایی نمایشگاه دستاوردهای انصارالله یمن مشغول شود.

موکب اویس قرنی در عمود 40 بلوار پیامبر اعظم(ص) _ قم

پذیرایی با طعم یمنی

غلیرغم پیوند عمیق فرهنگی بین ایران و یمن، متاسفانه بین افکار عمومی ایرانی‌ها آشنایی کمی از یمن وجود دارد. مردم ایران از آداب و رسوم و غذاها و لباس‌ها و … یمنی‌ها اطلاعی ندارند. لذا باید از طرفیت این موکب برای معرفی فرهنگ یمنی استفاده می‌شد. در جشن نیمه شعبان مسجد جمکران سال 1400، یکی از اقداماتی که انجام شد توزیع «چای یمنی» بین زائران بود. این چای که روش طبخ خاص و به سبب حضور میخک در آن، اندکی تند است، به شدت مورد استقبال زوار قرار گرفت.

طبخ چای یمنی در موکب و استقبال زائران از آن

دلنوشته‌های آسمانی

صحبتی که از دل‌های پاک کودکان برمی‌آید همیشه بر دل می‌نشیند. مخصوصا کودکانی که در در گروه حجت بن الحسن(عج)، پا به جاده‌ی جمکران نهاده‌اند. در غرفه کودک موکب اویس قرنی شاهد حضور گسترده کودکانی بودیم که پس از آنکه فهمیدند همسالان یمنی آنها درگیر جنگ شده‌اند، دل‌نوشته‌های خود را به آنها هدیه کردند.

فعالیت‌های فرهنگی

حضور براداران یمنی سبب شده بود تا علاقه‌مندان به مسئله یمن به آنجا کشیده شوند و سوالات خود را بپرسند، با آنها گفتگو کنند و احساسات خود را به آنها بیان کنند.

توزیع کارت کفالت ایتام شهداء یمن، نامه شریف سید عبدالملک بدرالدین الحوثی به خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی و کتاب انقلاب اسلامی جدید از جمله اقلام فرهنگی توزیع شده در موکب بود.

پخش سرودهای حماسی یمنی در موکب اویس قرنی _ عمود 95 بلوار پیامبر اعظم(ص) قم

فعالیت‌های موکب

انصارالله یمنگروه فرهنگی جهادی اویس قرنی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *