نامه سید عبدالملک بدرالدین الحوثی به خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی

خبر نامه سید به خانواده حاج قاسم

پس از شهادت شهید سرافراز امّت، حاج قاسم سلیمانی، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی (رهبر انقلاب مردمی یمن)، با دستخط خود نامه‌ای برای خانواده شهید سلیمانی ارسال می‌کنند. سید عبدالملک در این نامه به توصیف شخصیت ولای شهید سلیمانی می‌پردازد.

ترجمه نامه

بسم الله الرحمن الرحیم
الحمدلله
اللهم صلی علی محمد و آل محمد

خداوند تبارک و تعلی در قرآن کریم می‌فرماید:

مِنَ المُؤمِنینَ رِجالٌ صَدَقوا ما عاهَدُوا اللَّهَ عَلَیهِ ۖ فَمِنهُم مَن قَضىٰ نَحبَهُ وَمِنهُم مَن یَنتَظِرُ ۖ وَما بَدَّلوا تَبدیلًا
در میان مومنان مردانی هستند که بر سر عهدی که با خدا بستند صادقانه ایستاده‌اند؛ برخی پیمان خود را به آخر بردند (و در راه او شربت شهادت نوشیدند) و برخی دیگر در انتظارند؛ و هرگز تغییر و تبدیلی در عهد و پیمان خود ندادند.(احزاب 23)
صدق الله العلی العظیم

در محضر این آیه مبارکه، به شهید امّت اسلامی، مجاهد بزرگوار، حاج قاسم سلیمانی(رضوان‌الله علیه) می‌رسیم. همان که به توفیق خداوند متعال توانست در زمره این مردان مومن قرار گیرد، مردانی که به درجه و جایگاه صدق با خداوند متعال رسیده‌اند. حاج قاسم در مرتبه پایمردان بر حق و منتظران شهادت یعنی « و مِنهُم مَن یَنتَظر» ثابت قدم بود و از تجلیّات صدق او با خداوند متعال در آن مرحله، عزمی سستی ناپذیر و پشتکاری قوی در کار و تلاش و جهادی خستگی‌ناپذیر و فداکارانه در راه خداوند متعال بود. او سرباز اسلام بود و با اهتمام و توجّهی ویژه، نقش مهمی در همه عرصه‌ها و میادین رویارویی با دشمن ایفا نموده و در تمام عرصه‌های جهاد حاضر بود.

از نعمت‌های بزرگ و توفیقات عظیم خداوند متعال نسبت به ایشان این بود که مسیر زندگی‌اش از همان ابتدای جوانی با سربازی و جهاد در راه خداوند متعال گره خورد. او سربازی بود که از نظر ایمان، اخلاق و کارآمدی، بسیار برجسته بود و پیوسته زیر پرچم ولایت امام خمینی(ره) و پس از ایشان تحت ولایت امام خامنه‌ای(حفظه‌الله) قدم گذاشت و طی طریق نمود. ایشان با صداقت و اخلاص و وفاداری تمام و بدون هیچگونه خستگی یا سستی و با تأثیرگذاری روزافزون در میادین جهاد حاضر بود. درجات کمال ایمان را طی نموده و در مسیر اوج گرفتن مستمر در عرصه جانفشانی و از خودگذشتگی قرار داشت.

ایشان هیچگاه تغییری در عهد و پیمان خود با خدا نداده و تغییر نکرد، زیرا مشی او بر صداقت مبتنی بود. چنانچه امیرالمومنین(علیه‌السلام) فرمودند:« وفا همزاد صداقت است.» . همچنین طبق فرموده خداوند متعال:« و ما بَدَّلوا تّبدیلا» (و به هیچ عنوان عهد خود را تغییر ندادند.). این بیانگر استواری چنین مومنانی در تمام شرایط پیش آمده در طول این مسیر است. این‌ها نه تحت وسوسه‌های مادی قرار می‌گرفتند و نه به لحاظ معنوی دچار انحراف شده . نه چالش‌ها، دشواری‌ها و لغزش‌های معمول آن‌ها را از مسیر حق خارج نموده و نه تحت تأثیر سختی‌ها و رنج‌ها و مشکلات کار و موانع آن قرار گرفته و نه ملامت ملامت‌گران و مأیوس کنندگان و فراریان از جهاد توانست تغییری در عهد و پیمان ایشان با خدایشان ایجاد کنند.

ایشان نه از مواضع حقشان کوتاه آمدند و در وابستگی‌های ایمانی و تعهدات معنویت و وفاداریشان خللی پیش آمد و نه در پیروی از محمد و آل محمد (صلی‌الله علیه و علی آله و سلم)کمترین کوتاهی و قصوری داشتند. حاج قاسم از شمّه‌ای از دلاوری و شجاعت علی(ع)، فداکاری امام حسین(ع) و ازخودگذشتگی عباس(ع) بهرمند بود. این مجاهد شجاع و دلاور، از دانشگاه سیدالشهداء(ع) فارغ‌التحصیل شده بود و در جهاد و فداکاری و دلاوری و تواضع شگفت‌انگیزش حسینی بود.

و اما بعد از مرحله‌ی «وَ مِنهم مَن یَنتَظِر» (و از آنان کسانی هستند که منتظراند) و هنگام رسیدن به جایگاه مَن قضی نَحبَهُ ( و در میان آنان کسانی هستند که شربت شهادت نوشیدند)، حاج قاسم توفیق شهادتی ویژه داشت؛ چرا که دستور کشتن او را یزید جهان کفر یعنی ترامپ صادر کرد و عاملان مباشر قتلش نیز جنایتکارانی چون شمر بودند. پس شهادت او و فداکردن جانش در راه خدا همراه شد با تکه تکه شدنش؛ همانند إرباً إربای علی‌اکبر(ع) و تنها یک چیز ماند و آن اینکه خواهر عزیزمان زینب بگوید: خدایا! این قربانی را از ما بپذیر…

حاج قاسم اما تا ابد در تاریخ جاودانه ماند و تا ابد در میهمانی کرامت و رحمت خداوند متعال و به همراه محمد و آل محمد(ص) و در جوار پیامبران و صدیقین و شهدا و صالحان خواهد بود که خوب همنشینانی هستند! همچنین تا ابد در دل و جان آزادگان از تمام نسل‌های آینده جاودانه خواهد ماند و دستاوردها و آثار نیک به‌جامانده از وی و نقش بی‌بدیلش در عرصه‌های گوناگون از ایشان به یادگار خواهد ماند.

حاج قاسم این سعادت را داشت که از سربازان ویژه خداوند باشد. سربازی که هم درجات عالی آگاهی و بصیرت و اخلاص و فداکاری و فروتنی برخوردار بود و هم نقش به‌سزایی در عرصه‌ها و میدان‌های مختلف داشته و هم این توفیق را یافت که زندگی‌اش، ختم به شهادتی افتخارآمیز شود؛ شهادتی که بیانگر تأثیر عظیم وی در ایجاد استیصال و درماندگی در طواغیت مستکبر جهان بود و خداوند به او توفیق جهاد در راه دینش را ارزانی داشت تا به عنوان مجاهدی که پرچم اسلام را با شایستگی به دوش می‌کشد، به شهادت برسد؛ همانگونه که برازنده تمام عاشقان حسین(ع) است؛ همان‌ها شعارشان این بود که : کِرامَتنا مِنَ اللهِ الشهاده (کرامت ما از طرف خدا شهادت است.)

خداوندا! بنده صالح و مجاهدت، حاج قاسم سلیمانی عزیز را بپذیر و درجاتش را با شهداء و صالحان افزون نما و ما را به ایشان ملحق فرما.

وَ صَلی الله عَلی عَبدِه و رَسولِه مُحمَّد وَ آلهِ الطاهِرین
عبدالملک بدرالدین الحوثی
به تاریخ 11 جمادی الأول

تولیدات رسانه‌ای

به همّت مجموعه «مکتب حاج قاسم»، از متن نامه سید عبدالملک بدرالدین الحوثی به خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی، مجموعه عکس‌نوشته تولید شده است.

شما می‌توانید جهت دانلود با کیفیت این تصاویر به سایت مکتب حاج قاسم مراجعه کنید.

گفتنی است که این نامه در نمایشگاه شهدای انصارالله که به مناسبت هفته شهید یمن در تهران برگزار شده بود، برای نخستین بار توسط مجموعه انصارالله به نمایش عموم مردم ایران درآمد. (مشاهده گزارش نمایشگاه شهدای انصارالله یمن در تهران)

نامه سید به خانواده حاج قاسم
رونمایی از نامه سیدعبدالملک بدرالدین الحوثی به خانواده شهید سلیمانی در نمایشگاه شهداء انصارالله در تهران

اخبار

حاج قاسم سلیمانیسید عبدالملک بدرالدین الحوثیفرزندان شهداکمک به یمننامهنامه سید عبدالملکیمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *