عکس خبر نمایشگاه شهدا 1400

همه ساله در سالروز شهادت سید حسین بدرالدین الحوثی رحمه‌الله علیه، هفته شهید در یمن برای بزگداشت مقام شهدا برگزار می‌گردد. همزمان باهفته شهید در یمن و ایام مبارک فاطمیه، نمایشگاه شهدا انصارالله در سال 1400 در حسینیه پادگان ولیعصر تهران با حضور مقامات یمنی و ایرانی برگزار شد. برگزاری نمایشگاه شهدا تهران، همزمان با یمن انجام می‌گرفت و برادران انصارالله در صنعاء نیز همین نمایشگاه را برگزار کرده بودند.

گزارش خبرگزاری صدا و سیما از نمایشگاه شهداء در صنعاء

ما هم باید با حداکثر توان، بزرگداشت این مناسبت را برگزار می‌کردیم. لذا با مدیریت سفارت یمن، بین مجموعه‌های موسسه توسعه بنیان، موسسه شهداء، اتحادیه دانشجویان یمن در ایران و گروه جهادی اویس قرنی گرد تقسیم وظایف انجام شد. با هماهنگی انجام شده با سپاه محمد رسول الله صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم تهران، حسینیه فاطمه الزهرا سلام‌الله‌علیها پادگان ولیعصر عجل‌الله‌تعالی‌فرجه‌الشریف به عنوان محل برگزاری نمایشگاه انتخاب شد. (محل برگزاری نمایشگاه روی نقشه) داشتن راه مناسب دسترسی و فضای مناسب انتخاب این محل را تصیمیم درستی نشان می‌داد.

با همت شبانه روزی برادران یمنی و ایرانی، فضاسازی به اتمام رسید و برای بازدید عموم آماده شد. در کلیپ زیر شما می‌توانید تصاویری از محیط داخلی نمایشگاه را قبل از بازدید عموم مشاهده کنید.

افتتاحیه نمایشگاه شهدا انصارالله یمن با حضور سفیر و مسئولین بلند پایه از ایران و یمن در 2 دی ماه سال 1400 انجام پذیرفت. کلیپ زیر گزارش رسانه رسمی انصارالله (شبکه المسیره) از افتتاحیه این نمایگاه است.

اتفاق بسیار خوب

پس شهادت سردار سرافراز اسلام حاج قاسم سلیمانی، سید عبدالملک بدرالدین الحوثی(رهبر انقلاب مردمی یمن)، در طی نامه‌ای به خانواده ایشان، مراتب تسلیت خود را به خانواده ایشان اعلام نموده و به تمجید از شخصیت این شهید والا مقام پرداخت. در این نمایشگاه برای اولین بار توسط انصارالله، نامه ایشان برای مردم ایران رونمایی و رسانه‌ای شد و دستخط ایشان در معرض بازدید عموم قرار گرفت.

رونمایی از دستخط و نامه سید عبدالملک بدرالدین الحوثی به خانواده شهید حاج قاسم سلیمانی

برگزاری مراسم عزاداری

به علت مصادف شدن هفته شهید در یمن با ایام فاطمیه، یک شب مجلس عزاداری در محل نمایشگاه برگزار شد. در این مراسم از آقای سید مرتضی السَنَدی، رئیس جنبش الوفاء بحرین به عنوان سخنران مراسم دعوت به عمل آمد. همچنین مداحین اهل‌بیت از جمله برادر حاج عبدالرضا هلالی و محمد حسین پویانفر از ایران و برادر یوسف خرعل و حسین خیرالدین از لبنان برای مدیحه‌ثرایی حضور یافتند.

مراسم با حضور آحاد مردم ایران و برادران یمنی آغاز شد. شاید این اولین بار بود که مردم ایران در کنار برادران یمنی، بحرینی و لبنانی به عزاداری می‌پرداختد.

در تصاویر زیر که به روایت خبرگزاری مهر تهییه شده است، شما می‌توانید تصاویری از نمایشگاه شهدا را مشاهده بفرمایید.(مشاهده در سایت خبرگزاری مهر)

گزارش فعالیت‌هانمایشگاه‌ها

انصارالله یمنشهدای یمنفرزندان شهداکمک به یمننمایشگاه شهدا یمنیمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *