حمایت عراقی‌ها از مقاومت یمن

حمایت عراقی ها از یمن

در طی هفته‌های اول بهمن ماه سال 1400 ، اتفاقات مهمی در عراق پیرامون موضوع یمن اتفاق افتاد. در طی این اتفاقات، حمایت عراقی‌ها از مقاومت یمن نشان داده شد.

چند هفته قبل از آن، کتائب حزب الله عراق، از خبر یک میلیارد دیناری (معادل یک میلیون دلار) به انصارالله یمن جهت خرید پهپاد در جنگ علیه ائتلاف عبری_عربی خبر داده بود.

خبر کمک یک میلیارد دیناری کمک به انصارالله یمن توسط ابوعلی العسکری، سخنگوی کتائب حزب‌الله عراق

پس از انتشار این خبر، عده‌ای آن را بی‌اساس و صرفا کار رسانه‌ای قلمداد کرده بودند. عده‌ای هم این احتمال را مطرح کرده بودند که کتائب حزب الله ابتدا خبر آن را منتشر کرده و سپس به جمع آوری کمک از عشیره‌های عراقی مشغول خواهد شد.

این گمانه‌زنی‌ها با تحویل این مبلغ به انصارالله یمن، بی‌اساس اعلام شد و در طی یک مراسم رسمی، تمام این مبلغ به صورت پول نقد تحویل انصارالله یمن شد.

کلیپ منتشر شده هنگام تحویل کمک‌های نقدی به انصارالله

پوستر منتشر شده از جانب کتاب حزب الله عراق و عنوان همایش اهدا هدایا به انصارالله یمن
با عنوان «اموالکم مسیّرات» (پول‌های شما پهپاد است.)

اظهارات سخنگوی دولت نجات ملی

ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی صنعا و وزیر اطلاع‌رسانی، قدردانی رهبری، دولت و مردم یمن را برای همبستگی برادران در عراق، کشورهای عربی و اسلامی و همه مردم این کشور اعلام کرد.

ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی صنعا
ضیف الله الشامی، سخنگوی دولت نجات ملی صنعا

سخنگوی دولت در سخنانی خطاب به جشنواره “پول شما پهپاد است” که در اعلام حمایت عراقی‌ها از مقاومت یمن برگزار شد، گفت: درود بر شما برادران عزیز که امروز صدای آزادی را بلند می کنید.

وی با اشاره به اینکه این کمپین توسط جوانان عراقی تجسم روحیه برادری، فداکاری، فداکاری و رستگاری است، خاطرنشان کرد: امروز شما معنای واقعی برادری دینی، ارزش ها و اصولی بالاتر و بالاتر از برادری خون را تجسم می دهید.

وی افزود: شما در این جشنواره ما را سربلند کردید و امید و لبخند را به چهره همه مستضعفان و مستضعفان بازگردانید.

وزیر الشامی خاطرنشان کرد که مردم یمن از همه این مواضع عالی و این کمپین همبستگی بسیار قدردانی می‌کنند و برای آن ارزش قائل هستند و از همه مردم رنج‌دیده و مردم آزاده جهان می‌خواهد که راه برادران خود در عراق را دنبال کنند؛ زیرا همبستگی مردمی همان چیزی است که دشمنان را آزار می دهد، به جان آنها وحشت می‌اندازد و آنها را سرجای خود می‌نشاند.

وی تاکید کرد: همبستگی مردم، آمریکا، اسرائیل و کارگزاران آنها را در منطقه آزار می‌دهد، حتی اگر دولت ها و رژیم ها علیه مردم خود توطئه کنند، اما ملت‌ها هستند که در صورتی که حامل پیام آگاهی و بصیرت باشند، سرنوشت را رقم می زنند. نقطه آغاز واقعی، برادری خالصانه و دلهای متحد مؤمنان است.

وی از همبستگی آزادگان در عراق، فلسطین، سوریه، ایران، لبنان و در اکثر کشورهای جهان و حتی مردم خلیج فارس با مردم یمن ابراز افتخار کرد.

ضیف‌الله شامی اضافه کرد: وقتی دل‌های ما با هم متحد شد، حرف‌مان یکی می‌شود و هدف ما به سمت قدس شریف است که آن را از دست رژیم غاصب صهیونیستی آزاد کنیم. همچنین نجات ضعیفان در سراسر جهان و بیرون راندن اشغالگران در همه جا.
در خاک ملی و عربی و اسلامی خود خواهیم دید که ملتی شده ایم که در یک محور و یک هدف و دارای قدرت و ایمان و عزم و استحکام است.

اقدام شجاعانه عراقی‌ها

کمک مالی تنها حمایت عراقی‌ها از جریان مقاومت یمن در روزهای اخیر نبود.

چهارشنبه، ۱۳ بهمن ماه فرودگاه ابوظبی امارات با چهار پهپاد مورد حمله قرار گرفت. پس از این اقدام، یک گروه مقامت جدید با عنوان «الویه الوعد الحق ، ابناء جزیره العربیه» اعلام موجودیت کرد و مسئولیت این حمله را به عهده گرفت. این گروه اعلام کرد تا زمانی که دخالت و فتنه‌گری امارات در عراق و یمن ادامه داشته باشد به حملات خود علیه این کشور ادامه خواهد داد. (برای مشاهده خبر این حمله، اینجا کلیک کنید.)

هویت این گروه در پرده‌ای از ابهام قرار داشت؛ تا اینکه روز بعد محمدعلی الحوثی، عضو شورای عالی سیاسی انصارالله در حمایت از این حمله، از دلیرمردان آزاده عراقی تشکر کرد.

واکنش به این حمله در یمن

پس از این اقدام شجاعانه، سرتیپ یحیی سریع، سخنگوی نیروهای مسلح یمن و همچنین تعداد زیادی از کاربران یمنی در فضای مجازی از این گروه مقاومت تشکر کردند. در کنار این تشکرات، استفاده گسترده از هشتک #الإمارات_غیر_آمنه (امارات امن نیست!) نیز قابل توجه بود.

واکنش به این حمله در عراق

اقدام شجاعانه حمله به فرودگاه ابوظبی در قلب امارات، با واکنش‌های متعددی در عراق مواجه شد.

تعداد زیادی از عراقی‌ها و به خصوص طرفداران مقاومت که از دخالت‌های امارات در امور داخلی عراق و نقش منفی آنها در انتخابات و مسئله جعل آن، از این کشور آزرده خاطر بودند، از این اقدام حمایت کرده و پیروزی در این عملیات حساس را تبریک گفتند. گروه‌های مقاومت عراقی در پیغام‌های سابق خود بارها نسبت به دخالت امارات در امور داخلی عراق هشدار داده‌ و این کشور را در خصوص ادامه دخالت‌ها تهدید کرده بودند.

از سوی دیگر، سید مقتدی صدر رهبر جریان صدر در واکنش به این حمله در توئیتر نوشت: برخی از تروریست‌های خارج از قانون به دنبال وارد کردن عراق به نزاع‌های منطقه‌ای به بهانه سازش و جنگ یمن هستند.

سید مقتدی صدر

صدر ادامه داد: قاطعانه کشاندن عراق به جنگ‌های منطقه‌‌ای را مردود می‌دانم و صدایم در کنار افرادی قرار می‌گیرد که خواهان توقف جنگ علیه یمن و عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی هستند.

رهبر جریان صدر در بخش دیگر این توئیت نوشت: عراق به دنبال آرامش، امنیت و عدم تبعیت از دستورات خارجی‌ست. مهم این است که عراق جایی برای حمله به کشورهای مجاور و منطقه‌ای نباشد.

این موضع‌گیری صدر، از سوی عراقی‌ها بی‌پاسخ باقی نماد. کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراقی با صدور بیانیه‌ای حمله به امارات را تبریک و پاسخ برخی از شبه‌های مطرح شده را دادند. در این بیانیه آمده است:

«همزمان با تبریک عملیات علیه امارات توسط گرو‌های مقاومت عراقی، تاکید می‌کنیم که حاکمیت و عدالت بدون اراده قهرمانان محقق نخواهد شد.

بلکه با دفاع از کشور کوچکی که کودکان و بی‌گناهان را قتل‌عام می‌کند و در امور کشور‌های دیگر دخالت می‌کند و تلاش می‌کند تا سکان امور سیاسی را بدست بگیرد، محقق نخواهد شد.

کمیته هماهنگی گروه‌های مقاومت عراقی

جای تعجب دارد که کسانی، بهانه ورود کشور به جنگ منطقه‌ای را دست‌آویز کنند. آیا دفاع یک آزاده از شرف و وطنش علیه یک کشور کوچک صهیونیست‌زده و جنایت‌کار ورود به جنگ منطقه‌ای‌ست؟ چگونه نظر می‌دهید؟!

مقاومت عراقی از “تیپ الوعد الحق فرزندان جزیره العرب” تشکر می‌کند. کسانی که پاسخ کشور سازش‌کار را با چند پهپاد دادند تا آنها از جنایت‌هایشان علیه مردم منطقه دست بکشند.»

شراره‌های جنگ یمن دامن مسببان آن را می‌گیرد

حمایت عراقی‌ها از حمله انصارالله یمن به امارات تنها محدود به این مورد نبود. پس از تشدید حملات اخیر ائتلاف سعودی به مناطق مسکونی یمن، مهندس «نصر الشَمَّری» سخنگوی جنبش نُجَباء عراق در دو موضع‌گیری، این حملات را محکوم کرد.

مهندس «نصر الشَمَّری» سخنگوی جنبش نُجَباء

در تاریخ 4 بهمن ماه 1400، مهندس «نصر الشَمَّری» در توئیتر نوشت که رخدادهای یمن به منزله جنایت علیه انسانیت و یک کشتار جمعی‌ست. این حق طبیعی و مشروع ملت و نیروهای مسلح یمن است تا به دفاع از خود پرداخته و پاسخ تجاوز به مردم بیگناه خود توسط کشورهای متجاوز را بدهد.

سخنگوی جنبش نُجَباء با تاکید بر حق دفاع توسط ارتش و کمیته‌های مردمی از ملت و خاک یمن، تاکید کرد: از جامعه بین‌المللی می‌خواهیم تا در صورت باقی ماندن چیزی از وجدان و انسانیت‌شان به آن رجوع کنند.
وی ادامه داد: شاید بدین وسیله بتوانند مقابل ویرانی و کشتار جمعی در یمن را بگیرند؛ چرا که فراگیر شدن شراره‌های این جنگ، پیش از دیگران، مسببان آن را به آتش خواهد کشید.
الشمری در پایان نوشت: پیروزی از آن ملت صبور و نیروهای امنیتی شجاع و کمیته‌های مردمی مجاهد خواهد بود.

دو روز پیش از این، یعنی در تاریخ 2 بهمن ماه 1400، مهندس «نصر الشَمَّری» در واکنش به بمباران وحشیانیه ائتلاف سعودی علیه مردم بی سرپناه یمن در توئیتر نوشت:

وجدان کور جهانی و تمام سازمان‌های بین‌المللی خود‌‌خوانده، سازمان‌های بین‌المللی مزدور و تمام کارکنانشان، نزد خداوند ناچیزتر از یک قطره خون یک کودک یمنی‌ست که در بمباران کینه و سیاه صهیو – وهابی جان می‌سپارد.

همچنین تمام موجودیت رسانه‌های جهانی و هیاهوی احمقانه‌شان، در مقابل ناله‌ی یک کودک یمنی مدفون زیر آوار خانه‌اش، حقیر و ناچیز است. لعنت بر این سکوت شما در قبال حوادث یمن!

اما حاکمان ذلیل و سست‌عنصری که مقدرات این امت در دست‌شان است و صلح و امنیت منطقه را بر هم می‌زنند؛ خون ملت یمن، زوال شما را زودتر و همراه با هزاران لعنت رقم خواهد زد. شما از آنچه می‌پندارید نزد خدا ناچیزتر هستید.

اخبار

پهپاد انصاراللهجنبش نجباءحرکه النجباءحشد الشعبیعراقعربستان سعودیکتائب حزب الله عراقکمک به یمنمحور مقاومتیمن

۳ نظرات

  • سلام خداوند بر یاری کننده ی مظلومان
    «کل یوم عاشورا و کل الارض کربلا»

  • من واقعا از خدا میخواهم که به یمن بروم و در کنار مجاهدان ، با دشمن شیطان صفت وهابی ، بجنگم…

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *