عکس خبر عید قربان سال 1401

روزهایی در سال وجود دارد که چشم مستضعفین در آن روز، منتظر احسان مردم است. از مهمترین آن روز در سال را می‌توان عید سعید قربان دانست. روزهای منتهی به عید قربان سال 1401 بود و ما نمی‌توانستیم در قبال گرسنگی کودکان و مردمان مظلوم یمن بی‌تفاوت بمانیم. لذا با دعوت از مردم مومن و متدین ایران، سعی کردیم که در پروژه بزرگ عید قربان یمن سهیم باشیم.

شما در کلیپ زیر که توسط موسسه شهداء یمن تولید شده است، می‌توانید وسعت این عملیات بزرگ را در امدادرسانی به خانواده‌های ایتام و نیازمند یمن مشاهده کنید.

تشریح فعالیت‌های موسسه شهداء یمن در روز عید قربان سال 1401 در یمن

سَمِعتُ رَسولَ اللّه ِ صلی الله علیه و آله یَخطُبُ یَومَ النَّحرِ ، وهُوَ یَقولُ :هذا یَومُ الثَّجِّ والعَجِّ ، والثَجُّ :ما تُهریقونَ فیهِ مِنَ الدِّماءِ ، فَمَن صَدَقَت نِیَّتُهُ کانَت أوَّلُ قَطرَهٍ لَهُ کَفّارَهً لِکُلِّ ذَنبٍ ، والعَجُّ :الدُّعاءُ ، فَعِجّوا إلَی اللّه ِ ، فَوَالَّذی نَفسُ مُحَمَّدٍ بِیَدِهِ لا یَنصَرِفُ مِن هذَا المَوضِعِ أحَدٌ إلاّ مَغفورًا لَهُ ، إلاّ صاحِبَ کَبیرَهٍ مُصِرًّا عَلَیها لا یُحَدِّثُ نَفسَهُ بِالإِقلاعِ عَنها ؛(حج و عمره در قرآن و حدیث، ص 361)

شنیدم رسول خدا صلی الله علیه و آله روز عید قربان، خطبه می خواند و می‌فرمود: امروز، روز «ثجّ» و«عجّ» است. ثجّ، خون قربانی هاست که می ریزید. پس نیّت هرکس صادق باشد، اولین قطره خون قربانی او کفّاره همه گناهان اوست، و«عجّ»، دعاست. پس به درگاه خداوند دعا کنید، قسم به آن که جان محمّد صلی الله علیه و آله در دست اوست، از اینجا هیچ کس بر نمی گردد، مگر آمرزیده شود، جز کسی که گناه کبیره انجام داده وبر آن اصرار ورزد و در دل خود، تصمیم بر ترک آن ندارد.

فراخوان مشارکت در عید قربان سال 1401
فراخوان برای مشارکت در عید قربان

این حدیث به راستی جایگاه بلند کسانی را که در عید قربان اقدام به انجام قربانی می‌کند نشان می‌دهد. همین انگیزه‌های الهی در کنار انگیزه‌های انسانی مردم رئوف ایران بود که سبب شد گروه جهادی اویس قرنی موفق شود 21 رأس گاو را در یمن قربانی و توسط موسسه شهداء یمن اقدام به توزیع آن در بین نیازمندان یمنی شود.

در کلیپ زیر شما می‌توانید گزارش این عملیات گسترده اطعام‌رسانی را مشاهده کنید.

لازم به ذکر است در عید قربان سال 1400 نیز گروه جهادی اویس قرنی موفق شده بود تا در این عملیات بزرگ امدادرسانی مشارکت کند. شما می‌توانید گزارش آن را با کلیک در اینجا مشاهده کنید.

توزیع گوشت قربانیگزارش فعالیت‌ها

خانواده های ایتام و نیازمندشماره کارت کمک به یمنعید قربانکمک به یمننذر قربانی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *