عکس خبر کنفرانس وحدت

حضور گروه جهادی اویس قرنی به همراه فرستادگان ویژه انصارالله یمن در کنفرانس وحدت سال 1397 تهران، نقطه عطفی در تاریخ این گروه خواهد بود. در این نوشتار، گزارشی از این خاطره فراموش نشدنی را ملاحضه می‌فرمایید.

شروع ماجرا

اربعین 1397 در کنار دوستان انصارالله یمن، با همه خاطرات خوب آن به پایان رسید. حدودا یک ماه پس از اربعین و در ایام ولادت پیامبر و در حین هفته وحدت بود که کنفرانس وحدت در تهران برگزار می‌شد. یعنی بین‌المللی‌ترین رویداد مذهبی و سیاسی ایران!

مسئولین کنفرانس برای حضور در این مراسم از موسسه توسعه بنیان دعوت کردند. جهت امور اجرایی پیش از کنفرانس، جلسات هماهنگی اجرایی با حضور اعضای موسسه بنیان و گروه جهادی اویس قرنی(به عنوان بازوی فعالیت‌های مردمی موسسه بنیان در ایران) تشکیل شد. بحث اصلیبر این بود که چه کارهایی می‌شود انجام داد تا از ظرفیت کنفرانس به نفع مردم یمن، بیشترین استفاده حاصل بشود. نتیجه جلسات این شد که یک غرفه دائمی در طول نشست برای نمایندگان انصارالله دایر شود و اینکه بتوانیم یک کمیسون‌ها را راجع به یمن ایجاد کنیم و به شرکت کنندگان، پیشنهاداتی برای کمک به مردم یمن ارائه دهیم.

آغاز کنفرانس

با دعوت رسمی که از انصارالله یمن به عمل آمده بود، ما در کنفرانس حضور پیدا کردیم و توانستیم با اشخاص مختلف از کشورهای مختلف دیدار بکنیم. این کنفرانس سبب شد تا بتوانیم ارتباط قوی با کشورهای ترکیه، کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و کشورهای آسیای شرقی بگیریم. این رویداد سبب شد که بتوانیم تا امروز با آنها تعریف همکاری داشته باشیم و فعالیت‌های مختلفی را در همکاری با هم انجام دهیم.

در زیر تصاویری از روند برگزاری کنفرانس وحدت در سال 1397 را با حضور انصارالله یمن مشاهده می‌کنید.

غرفه انصارالله یمن

در غرفه‌ای که برپا کرده بودیم، شخصیت‌های مختلفی حضور پیدا کردند؛ از جمله برجسته ترین این اشخاص از لبنان شیخ نعیم (معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان)، از عراق جناب آقای نوری المالکی (نخست وزیر پیشین عراق)، علما عراق و سایر کشورها حضور داشتند. از کشور یمن، جناب آقای ابراهیم الدیلمی به عنوان نماینده این کشور حضور داشتند.

غرفه ما تولید محتوای زیادی صورت گرفت. بحمدالله توانستیم به چهار زبان تولید محتوا انجام دهیم و در معرض دید عموم قرار بدیم. همچنین کلیپ‌هایی در غالب سی‌دی نیز بین بازدیدکنندگان توزیع شد. از ظرفیت گفتگو با افراد و اشخاص مختلف بسیار خوب استفاده شد و در همان غرفه حین کنفرانس توانستیم با 6 کشور تعریف همکاری مشترک انجام بدیم.

کمیسیون حمایت از مردم مظلوم یمن

سومین و آخرین روز برگزاری کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی،شاهد برگزاری نشست‌ حمایت از مقاومت یمن بود. در این کمییسون، آقای عدنان قاسم علی قفله (کنسول فعلی یمن در ایران) به عنوان نماینده انصارالله حضور داشت. همچنین نمایندگای از جمهوری اسلامی ایران و دیگر شخصیت‌ها و مجموعه‌ها حاضر بودند تا به بررسی راه‌های امدادرسانی به یمن بپزدازند.

عدنان قاسم در این نشست بیان داشت: کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی و این کمیسیون یکی از ثمرات اهتمام کلی به مسائل امت اسلام است، کشور و ملت یمن طی سه سال و 9 ماه اخیر در یمن در معرض تجاوزات و جنگ وحشیانه و ظالمانه‌ای قرار دارند، ائتلافی که رهبری آن را آمریکا، اسرائیل و انگلیس برعهده دارند و کشورهای زیادی در محاصره زمینی، هوایی و دریایی یمن مشارکت دارند. (جهت مشاهده خبر کامل سخنان ایشان اینجا کلیک کنید.)

در این نشست سید محمد حیدری، نماینده حشد الشعبی عراق بیان داشت: ملت یمن باید نمونه و الگوی تمامی ملتهای اسلامی باشد. بعلاوه وی پیشنهاد تشکیل یک کمیسیون اقتصادی متشکل از کشورهای مختلف در حمایت از ملت یمن را ارائه نمود. ( جهت مشاهده خبر سخنان ایشان اینجا کلیک کنید.)

شیرین‌ترین دیدار

به رسم هرساله در پایان کنفرانس وحدت، مسئولان نظام و میهمانان این کنفرانس، به محضر مقام معظم رهبری حفظه‌الله می‌رسند. ایشان در بیانات خود در سال 1397 که در جمع میهمانان کنفرانس وحدت اسلامی ضمن اشاره به مسئله یمن بیان داشتند:
چرا باید حکّام اسلامی در دو حرکت جنایت‌آمیز که امروز متأسّفانه منطقه‌ی ما را جریحه‌دار کرده است -یکی حرکت جنایت‌آمیز علیه فلسطینی‌ها و درباره‌ی مسئله‌ی مهمّ فلسطین، یکی هم حرکت جنایت‌آمیز درباره‌ی یمن- با آمریکا همراه بشوند؟ این را هم مطمئن باشند که در هر دو قضیّه هم مطمئنّاً پیروزی با مردم فلسطین و مردم یمن است و آمریکا و تبعه‌ی آمریکا در این قضیّه شکست خواهند خورد.

همچنین در ادامه سخنان خود فرمودند:

امروز مردم یمن سخت‌ترین شکنجه‌ها را دارند از ناحیه‌ی دولت سعودی و همراهانش و آمریکا -پشتیبانش- تحمّل میکنند لکن بدانید قطعاً ملّت یمن و انصارالله پیروز خواهند شد؛ آنها شکست نمیخورند؛ ملّت فلسطین شکست نمیخورند؛ تنها راه، مقاومت است و آن چیزی که امروز آمریکا را و متّحدینش را دستپاچه کرده که به حرفهای یاوه متوسّل میشوند، به کارهای غلط متوسّل میشوند، ایستادگی ملّتهای مسلمان است و این ایستادگی نتیجه خواهد داد.

در پایان این مراسم، ایشان در جمع میهمانان حاضر شده و به صحبت با ایشان پرداختند. ایشان به گرمی دستان نماینده دولت و انصارالله یمن را فشردند و مقاومت مردم یمن را ستودند.

کنفرانس وحدت 97
دیدار گرم رهبری با نماینده انصارالله یمن در کنفرانس وحدت

تجمع‌ها و مراسماتگزارش فعالیت‌ها

آیت الله اراکیانصارالله یمندیدار رهبری با نماینده انصارالله یمنکنفرانس وحدتگروه فرهنگی جهادی اویس قرنییمن

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *